افزایش تمایل آمریکا به «جنگ درمانی»!

نشریه اینترنتی"تایمز اتحادیه اروپا"، در تاریخ 5 اوت 2011، مقاله ای منتشر کرده است با این عنوان:"آنچه در بانک های آمریکا و اروپا می گذرد، جهان را به آستانه جنگ می کشاند"!
در این نوشته ، با دلایل بسیار، ایالت متحده به فریب افکار عمومی در مورد ماهیت بحران عمیق مالی و اقتصادیش متهم می شود و با بررسی عوامل اقتصادی شروع دو جنگ جهانی گذشته، و ارزیابی کارشناسان سیاسی ، به این نتیجه می رسد که آمریکا و برخی متحدین غربی آن، تنها با جنگ است که می توانند از زیر بار مسئولیت بحران فراگیر ، شانه خالی کنند. به ترجمه بخش هایی از این مقاله توجه کنید:
" گزارش تکان دهنده وزیر خزانه داری روسیه به نخست وزیر کشور، ولادیمیر پوتین، حاوی این اعلام خطر است که :کاهش عظیم نقدینگی موسسات مالی آمریکا و اروپا در دو هفته اخیر، خطر فروپاشی مجموعه سیستم جهانی اقتصاد را به همراه دارد و تنها راه نجات غربی ها از نابودی، جنگ جهانی است"!
این گزارش آغاز بحران فعلی را تصمیمات غلط "فدرال رزرو بانک آمریکا"، در تاریخ 20 ژوئیه، می داند.
"...تئاتر "توافق" دولت و کنگره آمریکا در زمینه بالابردن سقف بدهی ها، "فدرال رزروبانک " را به اقداماتی واداشت که در واکنش به آن ، ولادیمیر پوتین گفت: "آمریکا اینک به انگل اقتصاد جهان تبدیل شده است". کنگره با لایحه قانونی به امضای اوباما موافقت کرد که بجای آن که کسری بودجه را کاهش دهد، از افزایش هزینه های آتی جلوگیری می کند.
...مارک فابر ، تحلیلگر "سی ان بی سی"، در مقاله خود تحت عنوان "ارتباط گلوبال ری بوت و جنگ " به بررسی احتمال بروزجنگ جهانی در چنین شرایطی می پردازد.
...برای درک این که جنگ تا چه حد نزدیک است ، می توان به اظهارات هفته گذشته "دمیتری راگوزین"، نماینده روسیه در ناتو اشاره کرد که گفت:
آمریکا و متحدان غربی اش، جنگ علیه سوریه را تدارک می بینند تا با سرنگون ساختن بشار اسد ، زمینه حمله به ایران را فراهم آورند. چنین طرحی مسلما شروع جنگ سوم جهانی خواهد بود. امری که نه مسکو ونه پکن به آن تن در نخواهند داد.
...به شما که نمی خواهید حقایق را باور کنید، حتی زمانی که درست جلوی چشم شماست، تنها می توان گفت که هنوز هم برای دفاع از خود و خانواده تان خیلی دیر نیست. ابتدا ولی باید گوش خود را به شنیدن دروغ ها ببندید."
------
در همین رابطه:
-"واشنگتن پست"دراکتبر2010 مقاله ای با عنوان "جنگ درمانی" منتشر کرد که نویسنده اش راه نجات اقتصاد آمریکا را حمله به ایران می داند. ترجمه آن را در اینجا می بینید.
-"نیزاویسمایا"، چاپ روسیه ، در سپتامبر 2010، در مطلبی با عنوان:"آمریکا بحران اقتصادی جدیدی برای جهان تدارک می بیند"، وضعیت فعلی را پیشبینی کرده بود ! ترجمه آن را در اینجا می خوانید.
- سکوت آمریکا در برابر طرح روسیه برای حل مساله هسته ای ج.اسلامی ،اظهارات خامنه ای در مورد لزوم پرهیز ازدرگیری با نیروهای خارجی وهمچنین اقدامات تحریک آمیز ترورمتخصصین هسته ای را در چارچوب ارزیابی "دمیتری راگوزین" پیرامون نقشه حمله به ایران از طرف ناتو، می بایست مورد توجه قرار داد.

۲ نظر:

Shiva گفت...

آقا، توی این عکست چقدر شبیه لنین شده ای!

Khosro Sadri گفت...

سلام شیوا.این ده سال اخیر خیلی ها اینو گفتن که درخشندگی بیرونی سرالبته منظور بوده است.