حمله به ایران برای نجات اقتصاد آمریکا !

"واشنگتن پست"، 31 اکتبر2010، مقاله ای به قلم" دیوید.س. برادر" ، با عنوان "جنگ درمانی" ، به قرار زیر منتشر کرده است:
"وقتی که روند انتخابات میاندوره ای آغاز شد ، بسیاری بر این باور بودند که اوباما بیش از هر سیاستمدار دیگری باهوش و حاضر به ذهن است. لاکن در پایان این دوره ، به نظر می رسد که مشکلات باقی است.
البته می دانیم که دمکرات ها با انبوهی از ناگواری ها روبرو هستند وممکن است که کنترل کنگره را هم از دست بدهند. ولی حتی اگر چنین شود، اوباما باز هم قادر خواهد بود ورق را برگرداند و در انتخابات دوم ریاست جمهوری سال 2012، پیروز شود. زیرا او به مراتب باهوش تر و بر تر از رقبایش می باشد...
مهمترین عرصه رقابت ، آنالیز عامل اقتصادی است وهیچکس نمی تواند وانمود کند که اوضاع این بخش کاملا ترسناک نیست. کشور همزمان از بیکاری عظیم و ثابت ، سرمایه گذاری راکد، بدهی های زیاد بخش خصوصی و دولتی و نظام به شدت ناکارآمد مالیاتی رنج می برد. اقداماتی هم که تا کنون در واشنگتن انجام شده ، تنها جلوی سقوط بزرگ را گرفته و رشد اقتصادی را موجب نشده است.
اگر اوباما موفق به ایجاد تحرک در رشد اقتصادی ، تا سال 2012 نشود، بعید است که بار دیگر به کاخ سفید راه یابد و عواقب رکود اقتصادی که او به ارث برده است، ممکن است که سرنوشت او را رقم زند.
آیا اوباما می تواند با داده های موجود، تحرکی نو در رشد اقتصاد پدید اورد؟ این کلیدی ترین سوال دوسال آتی خواهد بود...
اوباما حتی اگر آنالیز درستی هم از نیروی جزر و مد اقتصادی ارائه دهد، قدرت کنترل آن را ندارد و در این صورت هیچ برتری نسبت به رقبای انتخاباتیش نخواهد داشت.
چه چیز دیگری می تواند بر اقتصاد تاثیر مثبت گذارد؟ پاسخ روشن است ولی عواقب ترسناکی دارد: جنگ و صلح ، بر اقتصاد موثرند.
فرانکلین روزولت و رکود بزرگ اقتصادی را به یاد آورید. چه چیزی در نهایت این بحران اقتصادی را رفع کرد: جنگ جهانی دوم.
با جنگ است که سریعتر از هر روش دیگری ، اوباما می تواند در انتخابات پیروز شود. با وجود حمایت اکثریت جمهوری خواهان در کنگره ، نسبت به اقدام نظامی علیه ایران در حال قدرت هسته ای شدن، اوباما می تواند بیشتر وقت خود را در سال 2011 و2012 ، به زورآزمایی با ملایان ایران اختصاص دهد. این کار کمک سیاسی بزرگی به او می کند و حزب رقیب نیز او را در این میدان، حمایت خواهد کرد. بدین ترتیب افزایش تنش و نیز تحرک ما در جنگ ،اقتصاد را احیا خواهد کرد.
من البته به اوباما ، برای انتخاب مجدد، پیشنهاد جنگ افروزی نمی دهم.ولی با این کار ، او کشور را گرد خود متحد می کند .زیرا ایران بزرگترین تهدید برای جهان در قرن جدید می باشد. اگر اوباما بتواند با این تهدید مقابله کند و جاه طلبی هسته ای ایران را خنثی سازد، او جهانی امن تر ساخته است و خواهد توانست در شمار موفق ترین روسای جمهور تاریخ در آید".
"آیا اوباما به جنگ نیاز دارد"؟ این عنوان پاسخی است که در نشریات آمریکایی به مقاله فوق داده شده است و در آن پدیدار شدن بحران اقتصادی ، با وجود ده سال درگیری در افغانستان و عراق و نیز رشد چین بدون جنگ ، دلیل اشتباه بودن تئوری "جنگ درمانی" عنوان می شود.
درسایت خبری RT، نیز می خوانید و می بینید که : چین احتمالا تا ده سال آینده ، به اولین قدرت اقتصادی جهان تبدیل خواهد شد. رشد اقتصادی این کشور موجب نگرانی آمریکاست و... از جمله ماجراجویی های نظامی آمریکا در اطراف چین را باعث شده است.
ز.برژینسکی می گوید:"اگر اوباما بتواند سیاست داخلی و خارجی را درجهت درست اندکی تغییر دهد ، آمریکا توانایی آن را خواهد داشت که چند دهه دیگرنیز، نقش کلیدی خود را در جهان حفظ کند. در صورت ناکامی او ، تغییر جایگاه آمریکا سریعتر و احتمالا دراماتیک ، صورت میگیرد."
(منظورش از دراماتیک، "همراه آتش افروزی" است).


۱ نظر:

Mohsin گفت...

I really appreciate you sharing this great post. Keep up your work. Butterfly Garden