کارشناسان روسیه :" آمریکا در پی جنگ افروزی است"!


5 نوامبر2011، نشریه اینترنتی "Oko-Planet"، به زبان روسی، بخش نخست ازیک تحلیل جامع سیاسی-اقتصادی ، تحت عنوان :"جنگ به مثابه وسیله نجات اقتصادآمریکا" را به چاپ رسانده است که مقدمه آن چنین است:
" تعداد زیادی از اقتصاددانان و تحلیل گران سیاسی روسیه ، بر این اعتقادند که آمریکا از طریق ایجاد یک یا چند درگیری نظامی در جهان، می تواند بحران اقتصادی موجودش را از سر بگذراند. هفته نامه پر طرفدار "آرگومنتی نیدلی"، اکنون مدت هاست متذکر می شود که اقتصاد آمریکا نهایتا با یک "جنگ بزرگ" قابل نجات است."

نویسنده "ویتالی شلیکف"، کارشناس مشهور سیاسی ونظامی اتحاد شوروی و استاد مدرسه عالی اقتصاد، در مقاله خود به بررسی علمی و تاریخی علل توسل به جنگ در سیستم سرمایه داری آمریکا می پردازد.
سال گذشته نیز ، روزنامه "واشنگتن پست"، در مطلبی با عنوان "جنگ درمانی" ، نوشته "دیوید.س.برادر"، گزینه حمله نظامی به ایران را، راه مناسب برون رفت دولت اوباما از تنگنای اقتصادی معرفی کرده بود. (ترجمه اش را اینجا بخوانید).
کارشناسان روسی، معتقدند که پس از" تصمیم غلط فدرال رزرو بانک آمریکا" در تاریخ 20 ژوئیه ، در مورد تامین منابع بازپرداخت بدهی های این کشور، سیاست های آمریکا به صورت خودکار به سمت ماجراجویی های نظامی کشیده خواهد شد. در این رابطه می توان از جمله به اظهار نظر وزیر خزانه داری روسیه، در "تایمزاتحادیه اروپا" ، مراجعه کرد.
تحرکات وتهدیدات نظامی اخیراسرائیل در رابطه با برنامه هسته ای ج.ا.ایران را هم از دریچه همین تمایل جنگ افروزی در غرب باید بررسی کرد. آنچه تحلیل گران شرق و غرب برآن اتفاق نظر دارند،آن است که حمله اسرائیل یا ناتو به ایران، به سرعت موجب گسترش بحران درسطح منطقه و جهان خواهد شد. بنابراین، هرچند امکان چنین حملاتی وجود دارد، ولی می بایست با هماهنگی تمام دول غربی وپس از تصمیم نهایی آنان برای آغاز درگیری بزرگ ،صورت گیرد.

هیچ نظری موجود نیست: