نکته ای در مورد بحران اوکرایین!

 

بر سر اوکرایین نه فقط ناتو با روسیه بلکه بخش آنگلوساکسون آن(آمریکا و انگلیس) به همراه بیشترکشورهای اروپای شرقی، از یک طرف، با کشورهای موسوم به "اروپای قدیم"،از طرف دیگر، درگیری دارند. 
آمریکا و انگلیس  سعی دارند از توافقی که بین اروپای قدیم و روسیه بر سر عدم عضویت اوکرایین در ناتو می تواند حاصل شود، جلوگیری کنند. از این رو مایل به کشاندن اوکرایین به ماجراجویی نظامی در "دانباس"و در نتیجه  دخالت نظامی روسیه هستند تا نقشه خود برای منزوی کردن این کشور و مهار همکاری آن با اروپا را عملی کنند. 
"ولادیمیرزلنسکی"رئیس جمهور اوکرایین که  در این طرح آینده ای برای خود نمی بیند و متمایل به همگامی با اروپاست ،درمقابل اظهارات و اقدامات آمریکا و انگلیس، از جمله "پیش بینی" حمله روسیه و ایجاد حالت فوق العاده در کشورش مقاومت می کند. 
اینک به نظر می رسد که  روسیه و اروپای قدیم، به صورت غیر علنی ،طرح مشترکی را برای کم کردن نفوذ آمریکا و انگلیس در قاره اروپا دنبال می کنند.طرحی که می تواند هم امنیت نظامی دوطرف را تامین نماید و هم استقلال سیاسی و اقتصادی آن ها را. 
هنگام اوج گیری بحران اوکرایین در سال 2014،  نمایندگان اتحادیه اروپا، از جمله "اشتاین مایر" وزیر خارجه وقت و رئیس جمهور فعلی آلمان، با  "یانوکوویچ"  رئیس جمهوراوکرایین دیدارکرده، بر سرپایان دادن به انسداد سیاسی در این کشور به توافق رسیدند. بلافاصله ولی آمریکایی ها با دور زدن اروپا، ابتکار عمل را در دست گرفته، در اوکرایین کودتا کردند. فحشی که خانم "ویکتوریا نولاند"، مامورکودتا و مشاور وزارت خارجه آمریکا، در "میدان" به اروپایی ها داد، تضاد آن ها را در مورد سرنوشت اوکرایین عیان کرد. 
تضادی که اینک می تواند با حضور فعال روسیه، به نفع امنیت و همکاری پایدارتر این کشور و اروپا حل شود.

هیچ نظری موجود نیست: