زیر پوست شهر ما!

  

امروز(4 فوریه) در اخبار وقایع شهر "برمن"(محل سکونت من)، مطلبی منتشر شده است در مورد پرستاری از بیمارستان "دیاکو"ی این شهر، که چند ماه پیش به اتهام قتل عمد دو بیماردستگیر شد و دیروزدادگاه  او را  بخاطر فقدان دلایل کافی، تبرئه نمود . 
این خبر مرا به یاد مرگ کاملا غیر منتظره ده سال پیش یکی از اقوامم در همین بیمارستان، تنها دو روز پس از بستری شدنش انداخت.بستگان نزدیک تر متوفی البته از مسئولین بیمارستان شکایت کردند. 
تجربه دیگری را دراین رابطه از همین شهر خودم در آلمان بازگو می کنم: 
"نیلز هوگل"(Niels Högel ) پرستاربیمارستانی در منطقه "دلمنهورست" بود که در سال 2006 به اتهام کشتن عمدی بیماران تحت تعقیب قرار گرفت. او تازه همین چند ماه پیش به خاطر قتل بیش از 330 بیمار، به حبس ابد محکوم گردید. این نتیجه، در پی نبش قبر و آزمایش جسد بستری های سابق بیمارستان حاصل شد که اجساد سوزانده شده را هم شامل نمی شود. 
حال داستان زندگی این مجرم را درهمین "ویکی پدیا" هم اگر مطالعه کنید، خواهید دید که علائم جنایات او، بسیار زودتر از رسیدن به رکوردچنین قتل عامی ظاهر شده بود. ولی کسی نبود که جلویش را بگیرد. 
با احترام به حکم تبرئه دیروز دادگاه در مورد پرستار تازه آزاد شده ، خدا کند که ایشان هم پس از چند سال،بخاطر رکوردشکنی دوباره دستگیر نشود.

هیچ نظری موجود نیست: