وسوسه حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران!

 

 آخرین جلسه مذاکرات فرمایشی پیرامون پیشنهادات("اولتیماتوم") روسیه به کشورهای ناتو، امروز در وین هم، مانند ژنو و بروکسل، بدون نتیجه پایان خواهد یافت. 
طبق نظر کارشناسان، اصولا فرمول بندی تهاجمی این پیشنهادات آن گونه بود که بدون دادن بهانه به غرب برای طولانی کردن بحث پیرامون آن و خرید زمان ، تکلیفش زود معلوم شود. زیرا روسیه قصد دارد در آستانه سفر رئیس جمهور ج.ا به مسکو و سفر پوتین به پکن ، کارت های ژئوپلیتیک خود را، بدون محذورات دیپلماتیک روی میز گذارد. 
مسکو و پکن با اتحاد نظامی می توانند آمریکا را در وضعیت دفاعی آسیب پذیر قرار دهند. از طرف دیگر باز گذاشتن دست ج.ا برای غنی سازی 90درصدی و آمادگی عملی ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای، زمینه را برای آغاز روند خلع سلاح هسته ای اسرائیل فراهم می آورد. 
بخاطر برتری های نظامی روسیه در حال حاضر،هرگونه حمله نظامی استراتژیک آمریکا، نه فقط به ایران، بلکه در هرنقطه از جهان، ازدید کارشناسان سیاسی نامحتمل است. 
اسرائیل ولی امروز، بخاطر مجموعه شرایط ذکر شده، بیش از هر زمان دیگری می تواند به وسوسه حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران دچار شود. 
وسوسه ای که اگر هم در این بسترناامیدی استراتژیک آمریکا عملی شود، واضح است که تاثیری بر روند قدرتمند شدن رقیبان آمریکا و اسرائیل نخواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: