چرا چین و روسیه را به آمریکا و غرب ترجیح می دهم؟

 

چپ های واقعی جهان و نه فقط آن ها، بلکه همه عدالت خواهان، از مواضع چین و روسیه در مقابل آمریکا و غرب حمایت می کنند. 
در این رابطه باید توجه داشت که بحث انحرافی مقایسه سیستم حکومتی این کشورها با هم  به ناکجاآباد می انجامد و برای شیفتگان بی نقاب و نقابدار(اصلاح طلب) غرب ، این فرصت طلایی را فراهم می آورد که آب را گل آلود کرده و از نزدیک شدن به اصل مطلب بگریزند. 
حمایت از مواضع چین و روسیه در مقابل غرب، بخاطر توان آن ها در برقراری نظمی نوین در چارچوب "جهانی چند قطبی" است. والسلام. 
در چنین جهانی است که کشورهای کوچک هم می توانند از قلدری و جنایت یک قدرت بلامنازع در امان بمانند. 
حال اگر هم کسی با تمایلاتی "ایدئولوژیک" و یا باورهای شخصی ، نظام اقتصادی و یا سیاسی این دو را ترجیح می دهد، بهتر است در جبهه مشتاقان "جهانی چند قطبی"، که سرمایه دارو طرفدار سرمایه داری هم در آن کم نیستند، به بحث مقایسه ای نپردازد تا در چنبره آن، رندان جبهه را مخدوش نسازند. 
برای سرزمین ایران ولی چین و روسیه اهمیت مضاعفی هم دارد: 
با این دو کشورما بخاطر نزدیکی جغرافیایی، منافع مشترک طبیعی داشته و در یک کشتی نشسته ایم.  دزدان دریایی ماوراء اقیانوس هم با تجاوزات خود به منطقه، منافع ما را به یکسان تهدید می کنند.
این دو قدرت اگر کنار ما نبودند، احتمالا تا کنون تمامیت ارضی  کشورمان زیر تیغ "طرح خاورمیانه بزرگ" آمریکا، متحمل جراحات عمیقی شده بود. 
اصلاح طلبان و دیگرانی که دوستی استراتژیک با غرب را به جای روابط نزدیک با روسیه و چین تبلیغ می کنند، خوب می دانند که جذابیت ما برای غرب، بیشتربخاطر موقعیتی است که می توانیم برای مقابله با چین و روسیه برایشان فراهم کنیم. کاری که سال ها پیش از انقلاب انجام دادیم و نهایتا خیری هم از آن ندیدیم. 
 بنابراین: 
من به عنوان یک انسان از روسیه و چین حمایت می کنم تا به ایجاد جهانی چند قطبی یاری رسانم. و به عنوان یک ایرانی علاوه برآن ،بخاطر داشتن منافع مشترک منطقه ای، آن ها را متحد طبیعی و دوست کشورم می دانم.

هیچ نظری موجود نیست: