روسیه به احتمال زیاد جلوی گسترش ناتو را می گیرد!

 

" پوتین بلوف آمریکا دراوکرایین را می خواند! 

...بسیاری از اقدامات نظامی آمریکا پس از فروپاشی شوروی نشان می دهد که ناتو دیگرغالبا نه یک اتحاد دفاعی ، بلکه اتحادی تهاجمی است. آمریکا و متحدانش نشان داده اند که آماده استفاده از نیروی نظامی برای به چالش کشیدن و شکست دادن کشورهای بسیار ضعیف در سراسر جهان هستند. با انجام این کار، ما شروع به تشکیل چیزی شبیه به یک نیروی پلیس جهانی به رهبری آمریکا کردیم...
رفتار ما طوری بود که گویی قصد داریم از برخی کشورها در برابر تهدیدات نظامی در ابعاد بزرگ محافظت کنیم. هرچند برای این کارهیچگاه آماده نبوده ایم.این رویکرد به مثابه یک "بلوف" در اجرای سیاست خارجی ما مدت ها خوب عمل کرد و هیچ کس نتوانست آن را کشف کند.
اما اکنون رقبای ژئوپلیتیک غرب دیگر حاضر نیستند مانند همیشه تسلیم شوند. به عنوان مثال، پوتین مصمم به آزمایش این ادعای ما در کشورهای نزدیک روسیه (اوکراین، گرجستان و بلاروس) است و به احتمال زیاد اوست که برنده خواهد شد. 
... نظرسنجی اخیر YouGov که به سفارش موسسه "چارلز کخ" انجام شد، نشان می دهد که تنها 27 درصد از آمریکایی ها از جنگ با روسیه، در صورت تهاجم روسیه به اوکراین حمایت می کنند. حتی مشخص نیست که آیا اتحادیه اروپا می‌تواند در پاسخ به چنین تهاجمی، تحریم‌های اقتصادی دردناک جدیدی را علیه روسیه اعمال کند یا نه. 
همه اینها یعنی این که پوتین می‌تواند در تلاش خود برای توقف گسترش ناتو پیروز شود. 
ما نمی‌توانیم امنیت را در همه جا تضمین کنیم. اما می‌توانیم از قدرت نظامی و اقتصادی هنوز قدرتمند خود برای تأثیرگذاری بر روند رویدادها در چند مکان خاص بهره گیریم"...

هیچ نظری موجود نیست: