بلاروس را با شرکای دیروزش در اتحادیه اروپای امروز مقایسه کنید!

31 سال پیش در چنین روزهایی "نیکلای چائوشسکو" رهبر رومانی و همسرش، همراه باآغاز روند فروپاشی شوروی و پیمان ورشو، پس از یک نمایش چند دقیقه ای تحت نام دادگاه، به وضعی فجیع تیرباران می شوند تا یکی از موانع تشکیل بازار یک پارچه سرمایه در اروپا از بین برود.
تکه و پاره کردن و بمباران یوگسلاوی نیز هم زمان آغاز می شود و سال ها ادامه می یابد. 
جالب آن که هم رومانی و هم یوگسلاوی در زمان جنگ سرد به خاطر انتقاد و دوری از مسکو، بسیار مورد تمجید و تکریم کشورهای غربی بودند. با این حال این استقلال عمل در انتها به ضرر آن ها تمام می شود. زیرا گارباچف و یلتسین هم پیمانان نزدیک خود را بدون درد و خونریزی وادار به تسلیم در مقابل غرب کردند. 
و گناه این دو کشور"مستقل" آن بود که می خواستند مستقل باقی بمانند. 
غافل از آن که تا آن زمان هم ترس از شوروی مانع دریده شدنشان توسط غرب متمدن شده بود. 
کشور رومانی پس از اعدام چائوشسکو در 24 دسامبر 1989 ، زیر نفوذ غرب قرار گرفت و در سال 2007 عضو اتحادیه اروپا گردید. 
این اواخر فیلمی در شبکه های تلویزیونی آلمان نمایش داده می شود که در آن تا حدودی می توان وضعیت اسفباربعضی کشورهای اروپای شرقی عضو اتحادیه اروپا را مشاهده کرد. 
در این فیلم زنان جوانی را می بینید که برای گدایی کردن از رومانی و بلغارستان به آلمان می آیند تا پس از جمع آوری اندکی پول به نزد خانواده های بدبخت خود در کشورشان ، که مطابق آنچه در فیلم می بینید ،حتی از ابتدایی ترین وسائل زندگی هم محرومند برگردند و به داد آن ها برسند که از گرسنگی نمیرند. 
فیلم های دیگری هم از مهمترین "صادرات" غیر رسمی این کشورها به غرب، یعنی زنان تن فروش روایت ها دارند. 
حال به بلاروس بروید و آن را با شرکای دیروزش در اتحادیه اروپای امروز مقایسه کنید تا از قدرت فریبکاری رسانه های غرب و خواب شومی که برای این کشور دیده اند آگاه شوید.

هیچ نظری موجود نیست: