نظر حزب"چپ" های آلمان در مورد تفاوت ترامپ و بایدن

 

"گرگور گیزی"، چهره سرشناس حزب " چپ" های آلمان ، به پیروزی بایدن در انتخابات آمریکا، اینچنین واکنش نشان می دهد:
 -بایدن پیروز شد و ترامپ نپذیرفت. ترامپ می خواهد بجای مردم دادگاه عالی ، که جمهوری خواهان در آن به نسبت 6 به 3 قوی تر هستند،در این مورد تصمیم بگیرد.امیدوارم که این دادگاه کاری خلاف قانون اساسی انجام ندهد. 
-در رابطه با سیاست خارجی آمریکا، امیدی به این نمی رود که با آمدن بایدن تحولی در رابطه آمریکا با چین و روسیه پدید آید.
-ترامپ جنگی راه نیانداخت ولی از قرارداد محیط زیست پاریس خارج شد. بایدن به این قرارداد باز می گردد و این نکته مهمی است.
- این امید وجود دارد که بایدن به "برجام" باز گردد و تحریم هاعلیه ایران را لغو کند.در غیر اینصورت امکانی برای جلوگیری از ساخت بمب اتم توسط ایران وجود ندارد. این امر بسیار مهم است.
-در مورد اسرائیل بایدن سیاست دیگری در پیش می گیرد. هرچند ما باید از موجودیت اسرئیل دفاع کنیم ولی نمی بایست اجازه داده می شد که این کشور 30درصد کرانه غربی را رسما ضمیمه خاک خود کند.
-تفاوت دیگر این دو آن است که بایدن مخالف کاهش مالیات از ثروتمندان(توسط ترامپ) است. تجدید نظر در این مورد میتواند تاثیر مثبت در زندگی مردم کم درآمد داشته باشد. 
این ها نقاط مثبت بایدن در مقابل ترامپ است. بایدن البته شخصیت مورد علاقه من نیست. ولی خوب تحقق نظرات من هم فعلا در آمریکا امکان پذیر نیست. 
در خاتمه امیدوارم بین طرفداران این دو درگیری شدید پیش نیاید. امیدوارم ولی مطمئن نیستم".(این خلاصه سخنان گیزی بود که ویدئوی آن را دراین لینک می بینید)

هیچ نظری موجود نیست: