در باره اعدام "نوید افکاری"


ترامپ و اپوزیسیون برانداز با دخالت در روند محاکمه "نوید افکاری" او را آگاهانه به سمت مسلخ هل دادند تا بر سر جنازه اش به خیال خود شکست ج.ا را جشن بگیرند!
"یورو نیوز" می نویسد:"رفتار مدنی زبان خودش را دارد.
آقای نوروزی در پاسخ به این انتقاد که آیا می‌توان گفت مردم نباید خواستار توقف حکم اعدام یک زندانی شوند چون ممکن است این درخواست عمومی، موجب لجبازی یا پرهیز قوه قضاییه از متهم شدنش به «عقب‌نشینی» شود، می‌گوید:
«زمانی که اخبار پرونده نوید افکاری منتشر شد، من از یکی از کسانی که در کار کاهش اعدام‌ها هستند، شنیدم که اقداماتی برای جلب رضایت خانواده مقتول در جریان است. این فرد که در این زمینه بسیار هم باتجربه است، به شدت ابراز نگرانی کرد که درخواست «اعدام نکنید» تاثیر منفی بر کارشان بگذارد و متاسفانه این طور هم شد. رفتار مدنی زبان خودش را دارد و رفتار سیاسی هم زبان خودش را. وقتی ادبیات سیاسی وارد فعالیت مدنی می‌شود، تاثیر منفی می‌گذارد بر رفتار مدنی".
این حقوقدان منتقد قوه قضاییه می‌افزاید:
"ما باید این نکته را برای خودمان روشن کنیم که می‌خواهیم عمل سیاسی انجام دهیم یا عمل مدنی؟ حتی اگر فردی به دلایل سیاسی محکوم به اعدام شده باشد، ما باید ببینیم که قصدمان چیست؟ آیا پرونده او را فرصتی برای کار سیاسی می‌دانیم یا واقعا می‌خواهیم فعالیتی مدنی انجام دهیم بلکه او اعدام نشود؟ در بیشتر موارد، وقتی این واکنش‌ها از حد خاصی بگذرد تاثیر منفی بر سرنوشت فرد محکوم به اعدام می‌گذارد. تجربیات شخصی و متعدد من چنین چیزی را به خودم ثابت کرده است. همچنین مداخلات واقعا مدنی، معمولا به سود فرد محکوم به اعدام تمام می‌شود".

هیچ نظری موجود نیست: