آگهی استخدام سیا در رادیو فردا!

سایت "رادیو فردا"، پنجم ژانویه ، با درج خبر استخدام "سیا" ، از جمله می نویسد: 
" سی‌آی‌ ای، با هدف جذب افراد بيشتری از گروه‌های جمعیتی مختلف که تجارب و اطلاعات متنوع‌تری دارند روز دوشنبه ۱۵ دی یک وبسایت جدید استخدام راه‌اندازی کرد... 
سال 2020 ( برای سیا) از نظر تنوع نژادی و جنسیتی و جذب افراد دارای معلولیت جسمی، تاکنون متنوع‌ترین سال از ۲۰۱۰ به این سو بوده است... 
مدیر جذب لاتین تبارهای سیا می گوید: "من هیچ‌گاه به استخدام در سی‌آی‌ای فکر نمی‌کردم چون تمام جاسوسان و ماموران اطلاعاتی که در فیلم‌ها می‌دیدیم مردان سفیدپوست و فارغ‌التحصیل دانشگاه‌های ممتاز آمریکا بودند و نه لاتین‌تبارهای ساکن نیویورک و نیوجرسی. با وجود این طبق معمول برای مشورت رفتم سراغ مادرم و او به من گفت تقاضای استخدام بده چون چیزی از دست نخواهی داد. به این ترتیب تقاضای کار دادم و استخدام شدم".(پایان نقل قول) 
بنابر این دواطلب استخدام بهتر است سفید پوست نباشد؛ ترجیحا زن باشد و معلول جسمی زن شانس بیشتری دارد. 
ظاهرا درزمان ترامپ از بین ایرانی تبارها به حد کافی "معلول ذهنی"به استخدام سیا درآمده است. چون ابراز تمایلی در مورد این گروه نشده است. 
از این رو مردان ایرانی تبار و هنوز مشتاق استخدام ، برای بالا رفتن شانس، یا از همسرانشان در این راه استفاده کنند و یا اقدام به ایجاد "معلولیت جسمی" درخود نمایند. 

این آگهی استخدام مرا بیست سال با خود به عقب برد. 
در آستانه سال 2000، درگاه اینترنتی "گویا"، مهمترین مرجع کاربران فارسی زبان بود."گویا نیوز"، که بخش خبری آن محسوب می شد، از همان ابتدا در سمت چپ بالای صفحه، آگهی دائمی استخدام سیا زده بود. بالای آن هم تصویر یکی از مقاله نویسان ثابت این سایت به نام "مجید محمدی" به چشم می خورد. از میان دیگر مقاله نویسان ثابت هم تا جایی که به خاطر می آورم . آقایان نیما راشدان ، کاظم علمداری، ، علی میرفطروس ، احمد پورمندی و دیرتر علی افشاری و... بودند. صفحه وبلاگ آقای حسین درخشان هم به نام: "سربیر:خودم"، به همراه عکسی از او همیشه درآنجا دیده می شد. 
آگهی دهندگان سیا احتمالا مایل بودند به دیگران القاء کنند که: "ما همه جهان را کشور خود می پنداریم. کارمند سیا بودن هم یعنی کارمند کشور خود بودن. بیایید و به ما عادت کنید!" 
فکر می کنم که تا زخمی شدن پوژه ابرقدرت در عراق و افغانستان ،آگهی استخدام سیا هم در "گویا نیوز" باقی بود. 
و اما ده سال دیرتر، با حمله ناتو به لیبی و رایج شدن تز "حمله نظامی بشر دوستانه"، زمانی که سیا و ارگان های تبلیغی آمریکا ، همه توان خود را بکار گرفتند تا زمینه را از جمله برای حمله به میهن ما مهیا کنند، عوامل آشکار و پنهان آن ها در بین ایرانی ها هم ، با توجیه حمله به ایران مچ خود را باز کردند. ( این جماعت امروز با خود می گویند: لعنت بر آن دهانی که بی موقع باز شد). 
هر چندکشتی جنگی آمریکا در نیمه راه به گل نشست ولی روسیاهی خیانت به میهن، به زغال مغزانی، مانند آن ها که نام برده شدند، برای همیشه باقی ماند. 
 
در خاتمه توصیه من به سیا آن است که جهت صرفه جویی در وقت و هزینه ،تا زمان نیازآن سازمان به "عقب مانده های ذهنی" ، از درج آگهی استخدام برای ایرانی ها بپرهیزد.
                                                         

هیچ نظری موجود نیست: