یکی از مهمترین تاثیرات ترور سردار سلیمانی بوسیله دولت آمریکا!

یکسال از ترور دولتی سردار سلیمانی گذشت. 
سال پیش در این زمینه  نظرم را  بیان داشتم و آن ها را تکرار نمی کنم . 
تنها به یکی از مهمترین نتایج این اقدام دولت آمریکا، که کمتر مورد بحث قرار گرفته ، ولی به نظر من تاثیرات بسیار مهمی از خود باقی گذاشته است اشاره می نمایم: 
ترامپ بلافاصله پس از ترور سلیمانی گفت: 
"خواهید دید که مردم ایران به خیابان ها ریخته و کشته شدن سلیمانی را جشن می گیرند". 
مردم از اقشار مختلف، حتی منتقدینی چون من، به خیابان آمدند، ولی آن گونه آمدند که نه تنها معادلات ترامپ را به هم ریخت، بلکه موجب حیرت خوش بین ترین افراد داخل خود حاکمیت هم شد. 
حضور مردم نشان داد که بیگانگان قادر نخواهند بود تا از نارضایتی های داخلی ، رندانه و ره زنانه، در جهت غارت سرمایه های مادی و معنوی میهنمان سوء استفاده کنند. 
این دومین پیش بینی غلط ترامپ در مورد ایران به شمار می رفت. 
اولی وقتی بود که او با اطمینان گفت : 
"سیاست تحریم ما ج.ا را به زانو درخواهد آورد". 
"بی بی سی" و"من وتو" هم چند ساعتی پس از ترور، تصاویری از جشن و پایکوبی افرادی در خارج از کشور که ادعا می شد ایرانی الاصل هستند،منتشر نمودند. 
پس از جاری شدن سیل جمعیت در خیابان های ایران هم ابتدا "کارشناسان" این رسانه ها، از تظاهرات سازماندهی شده توسط ارگان های دولتی صحبت کردند. 
ولی کم کم نه تنها آن ها، بلکه همه خودفروختگان حامی آمریکا هم مجبور شدند زهر کشنده واقعیات را لاجرعه سرکشند. 
زهری که پس از آن دیگر رمق خوش رقصی آنچنانی در میان این جماعت برای کاخ سفید، باقی نگذاشته است. 
تاثیر حضور تمام قد مردم برای قدردانی و خداحافظی ازسلیمانی، نه تنها محاسبات تبلیغاتی و رسانه ای قابل دید، بلکه معادلات استراتژیک پشت پرده را هم به نفع ایران تغییر داد. 
این حادثه که با توجه به پیش گویی ترامپ، از ناآگاهی رهبری بزرگترین قدرت جهان، از روحیات مردم ایران خبر می داد، در کنار پیش گویی او پیرامون تاثیر تحریم ها، موجب بی اعتباری و ضربه مغزی مشاورین ایرانی تبار کاخ سفید هم گردید. 
تا جایی که عباس میلانی، "مغز متفکر" این گروه ها، پس از شوک ناشی از دیدن سیل جمعیت در خیابان، با چشمانی از حدقه درآمده و قیافه عصبی یک ورشکسته بالتقصیر، در مصاحبه با "بی بی سی" می گوید: 
" سلیمانی نه تنها در زنده بودنش، بلکه با مرگش هم بزرگترین خدمت را به ج.ا ( بخوان ایران) نمود". 
ایرانی های واقعی، از مذهبی و چپ گرفته تا ملی گرا و حتی سلطنت طلب(مانند اردشیر زاهدی)، زیر بمباران زهرآگین تبلیغات دشمنان هم، قدر مدافعان آب و خاک و امنیت خود را می دانند و آنان را فراموش نمی کنند.

هیچ نظری موجود نیست: