مواضع شرم آور احزاب چپ وطنی!

بچه محلی داشتیم که مادر زاد پای چپش کوتاهتر از پای راست بود. برای همین از نوجوانی خود را هنگام راه رفتن به سمت راست متمایل می کرد تا این نقصان به چشم نیاید. نتیجه ولی به تدریج آن شد که بجای چپ از راست می لنگید و همه فکر می کردند که پای راستش کوتاه تر است.  
"چپ" های ایران هم کمابیش به همین درد دچارند. قبل از انقلاب بسیاری از آن ها اصلا روی سر راه می رفتند. اندکی بعد از انقلاب به راست لنگیدند و پس از آن برای جبران مافات وزن بدن را روی پای دیگر انداختند. وهمچنان لنگ می زنند. 
رادیو زمانه چند سال قبل مطلبی از" ساتوشی کانازاوا"، روانشناس بریتانیایی منتشر کرد که او براساس بررسی هایش به روی اعضای احزاب سیاسی ، مدعی می شود که "چپ" ها باهوش ترهستند و هرچه به سمت راست برویم ضریب هوشی کمتر می شود. 
روی ایرانی ها اگر تحقیق کرده بود، احتمالا به این نتیجه واقع بینانه می رسید که مطابق معیارهای او چیزی به نام "حزب چپ" ایرانی وجود ندارد.  
شما فقط کافیست که به مواضع این "احزاب چپ" در مورد دو موضوع روز" واکسن فایزر" و " طرح قرارداد با چین" نگاه کنید تا هم لنگ زدن به راستشان را ببینید و هم میزان "ضریب هوشی" شان را. 
این دوستان اصلا لازم نیست که زحمت بکشند و در مورد مسائل گوناگون اعلام موضع نمایند. زیرا هرکس می تواند حدس بزند که این ها چه خواهند گفت. 
به دیالوگی خیالی با این نوع "چپ" ها توجه فرمایید: 
- پرسش: حمایت ازمواضع ج.ا در مقابل آمریکا و اسرائیل، که با تمامیت ارضی ما هم مشکل دارند، به ایجاد جهانی چند قطبی که آرزوی تمام نیروهای مترقی جهان است کمک می کند. شما که خود را "چپ" می نامید چرا در این مورد جایتان در کنار مردم و کشورهای آزادی خواه خالی است؟ 
- پاسخ: ستیز ج.ا با آمریکا برخاسته از مواضع ارتجاعی و نه ترقی خواهانه است. 
- پرسش: گیرم که این حرف درست باشد. مگر نه این است که سرنوشت تمام جهان در گرو متوقف کردن یکه تازی های جنایتکارانه آمریکاست و ج.ا در کنار چین و روسیه ، به گفته تمام صاحب نظران شرق و غرب عالم، مهمترین نقش را در این رابطه بازی می کند؟ این مبارزه ،خروجی سیاست های ج.ا است و چپ ها هم اگر در قدرت بودند همین کار را می کردند. 
همانطور که در دفاع از کشورمان مقابل متجاوزین عراقی، ما "چپ" ها هم در کنار مذهبی ها جنگیدیم، در این پیکار مهمتر، که دفاع از سرزمین مان هم محسوب می شود، نباید غیبت داشته باشیم. وگرنه ایرانی هم محسوب نمی شویم. 
-پاسخ: ( ...؟...) شما اگر پاسخی دارید مرقوم بفرمایید!

هیچ نظری موجود نیست: