دروغ های بزرگ، زینت بخش صفحه اول "بی بی سی" و "یورونیوز"!

یورو نیوز.13 ژانویه(امروز) :"پس از 70 سال یک زن در آمریکا اعدام می شود"!  
"بی بی سی".13 ژانویه: تنها زن محکوم به مرگ با حکم دادگاه فدرال در آمریکا اعدام شد"! 
واما واقعیت : 
حکم اعدام زندان در دادگاه های ایالتی آمریکا، پا به پای مردان همیشه اجرا شده است. تنها دادگاه فدرال است که پس از 70 سال بار دیگر از سال گذشته صدور حکم اعدام زنان را شروع کرد. به عنوان مثال در سال 2002 یکی از معروفترین زنان جنایتکار به نام "آیلین وورنوس" در آمریکا اعدام شد و همین امروز هم چندین زن با حکم دادگاه های ایالتی در انتظار مرگ هستند. (لیست ده ها زن اعدام شده در آمریکا را در این لینک مشاهده کنید) 
دروغ "یورونیوز" بسیار ناشیانه است و امکان دارد که ناشی از اشتباه باشد. هرچند چنین اشتباهاتی همیشه به نفع آمریکا و انگلیس رخ می دهد و اگرمشابهش در نشریات رقبای استراتژیک غرب دیده شود، تا مدت ها دستمایه انتقاد و طنز این "ابر رسانه "ها خواهد شد. 
دروغ "بی بی سی" ولی رندانه و روبه صفتانه است. زیرا نامی از دادگاه فدرال آورده ولی آنچه را دوست داشته با تلقین به خورد مخاطب داده است. با این حال نه تنها در تیتر بلکه حتی در متن هم توضیح نداده  که دادگاه های ایالتی هیچوقت حکم اعدام را لغو نکرده اند و این خبر فقط مربوط به دادگاه های فدرال است. 
من فقط چند روزی است که کمی با وسواس به این گونه شیطنت های "بی بی سی" دقت می کنم. با این حال روزی نیست که با چند مورد کوچک و بزرگ از تلاش این رسانه برای منحرف کردن اذهان مواجه نشوم. 
واما برای آگاهی از برخورد واقعی با متهمان در آمریکا، آن گونه که این رسانه ها قصد دارند آن را انسانی نشان دهند، به این فیلم مستند اعدام یک متهم  ، در صورت داشتن اعصاب قوی، نگاه کنید، تا ببینید که چرا متهمان به اعدام در آمریکا ، در زندان خودکشی می کنند.
"بی بی سی" و امثالهم به گزارش نویسان خود تعلیم می دهند که چگونه از یک خبر نامطلوب، در اینجا اعدام یک زن در آمریکا، مطلبوب ترین نتیجه را با تیتر سازی و دستکاری ماهرانه خبر بدست آورند، تا ساده دل مخاطب گمان برد که در غرب اصول انسانی  و در شرق پلیدی حاکم است. اگر کمی دقت کنید، خواهید دید  که تمام خبرهای سیاسی "بی بی سی" مشمول چنین قضاوتی می شود.

.
             
                                                              

هیچ نظری موجود نیست: