وقتی ترامپ ر ا هم خفه می کنند، با من و شما چه خواهند کرد؟

مسدود شدن حساب های کاربری ترامپ وهوادارانش در شبکه های اینترنتی ، رخداد مهمی است که تنها نگاهی سطحی به آن هم می تواند به نتایج زیر بیانجامد: 
- این شبکه ها بخشی از قدرت نرم ابرقدرت هستند که به صورت کاملا مستقیم در بازی های سیاسی اش ایفای نقش می کنند. 
اندکی پیش از انتخابات هم برخی رسانه ها،از جمله "نیویورک پست"، مورد تحریم همین شبکه ها قرار گرفتند ، زیرا اسناد مربوط به رشوه گیری پسر بایدن از شرکت های اوکرایینی و چینی ،با همدستی پدرش را منتشر ساختند. 
همین شبکه ها وقتی که ترامپ در نقش یک تروریست دولتی، کشتن سلیمانی را توجیه و تبلیغ می کرد و متعاقب آن ، برخلاف نرم های جهانی، از بمباران مراکز فرهنگی ما دم می زد، جلوی دهانش را نگرفته، بلندگوی او شدند. 
نتیجه آن که: وقتی در بارگاه ابرقدرت قرار می شود، سیاستی به پیش رانده شود، ابر و باد و مه و خورشیدش ، در کار می شوند تا آن عملی گردد. 
- این شبکه ها که پرونده کاملی از همه ویژگی های کاربران خود را در بایگانی ذخیره کرده و مدام آن ها را تکمیل و به روز می کنند، در شرایط بحرانی هرکشوری، به راحتی می توانند ارتباط آن بخش از کاربران که با سیاست ابرقدرت مخالفند را با یکدیگر قطع نموده و برعکس به اتصال هرچه سریعتر گروه ها و افراد موافق، باهم کمک کنند. 
-هر آینه این شبکه ها موفق نمی شدند که من وشما را به عنوان منتقدین نظم ظالمانه جهان ، به گردآمدن دور هم و ابراز داوطلبانه هرآنچه درسر داریم، تشویق کنند، اطلاعاتشان هم برای مقابله با ما به وقت ضرور و خفه کردن صدایمان درست در شرایط حساس، تکمیل نمی شد. 
-تجربه "میدان" در کودتا علیه دولت قانونی یانوکوویچ در اوکرایین و گردهم آوردن مخالفین دولتی بلاروس توسط همین شبکه ها به ما گوشزد می کند که: اگر فعالیت و مبارزه ، با داشتن هراندیشه و هدفی ، به حضور در این شبکه ها خلاصه شده باشد، بی شک برندگان نهایی هم همین قدرت های پشت سر آن ها خواهند بود. 
گر مسلمانی به این است که حافظ دارد 
وای اگر از  پی  امروز  بود  فردایی

هیچ نظری موجود نیست: