پلیس آمریکا از نگاهی دیگر

چند روزی است که در پی کشته شدن "جرج فلوید" به دست پلیس ، زخم چرکین نژادپرستی درآمریکا بار دیگر سرباز کرده و موجب به راه افتادن اعتراضات وراهپیمایی های خیابانی مردم علیه نابرابری نژادی در این کشور شده است.  
تبعیض در آمریکا را این روزها نه تنها دررفتار پلیس بلکه همچنین از میزان بالای تلفات "اپیدمی کرونا" در میان رنگین پوستان هم می توان به وضوح مشاهده کرد. 
در پی خانه نشینی ناشی ازپاندمی و مطالعه زندگی برخی جنایتکاران معروف تاریخ معاصر آمریکا ، من به این نتیجه رسیدم که پلیس این کشور نه تنها نژاد پرست بلکه ارگانی است ناکارآمد. و تنها چیزی که برایش اهمیت ندارد، حفظ جان و سلامتی مردم در مقابل اشرار است.
ده ها قاتل زنجیره ای یا همان "Serial Killer"  در آمریکا، طی دوسه دهه اخیر هرکدام ده ها نفر را در شهرهای آمریکا به مرور زمان و بدون "مزاحمت" سلاخی کردند و تا رقم تلفات به بالای بیست و سی نفر نمی رسد و در برخی موارد مردم دست به تظاهرات نمیزنند و مسئولین موقعیت خود را در خطر نمی بینند، اقدامی جدی برای دستگیری آنان صورت نمی گیرد.حال آن که با مطالعه شرح حال آن ها درمی یابید که از همان شروع جنایاتشان ، مدارک و ردپا به اندازه کافی برای پیگرد آنان وجود دارد ولی زحمتی برای بررسی آن ها از طرف پلیس کشیده نمی شود. 
گاه اتفاق افتاده است که دهمین یا بیستمین قربانی توانسته است جان سالم به در برد و به پلیس مراجعه کند و نشانه هایی از جانی بدهد. ولی باز قاتل سال های متمادی دیگربه آدمکشی ادامه داده است. 
علت اصلی چنین پدیده ای به نظر من سیستم ناعادلانه سرمایه داری آمریکایی است که جایی حاضر است هزینه کند که سودی در کار باشد. 
هزینه های پی گیری قتل زنان تن فروش و دختران خانواده های فقیرکه قربانیان اصلی قتل های زنجیره ای در آمریکا هستند، از چنین نگاهی قابل توجیه نیست.جنایتکاران مورد بحث هم با توجه به این حقیقت ، کمتربه پر و پای افراد متمکن که توان مادی پیگیری مستقل قتل بستگان خود را دارند می پیچند.
برخی از این آدم کشان حتی در دادگاه با بی پروایی از این که آن ها باید بخاطر قتل "افراد بی ارزش"( به گفته خودشان) مجازات شوند، اظهارنارضایتی و تعجب می کنند. 
با این حال برنامه های تلویزیونی پراست از فیلم های ظاهرا مستند درمورد" تلاش" بی وقفه و پیگیرانه پلیس درجهت"موشکافی" و"کشف" جنایات. هدف ولی تلقین این دروغ به مردم است که گویا همه چیز خوب است و مالیات آن ها برای حفظ "امنیت" شان خرج می شود. 
درخاتمه چند تن از این جنایتکاران را نام می برم تا اگربه نتیجه گیری های من شک دارید، خودتان با مطالعه داستان آن ها به این واقعیات تلخ پی ببرید:

Ted Bundy - Gary Ridgway - David Berkowitz – Richard Cottingham – Robert Yates – Jeffrey Dahmer John Wayne Gacy – Richard Ramirez – Albert DeSalvo – Dennis Rader – Larry Eyler - Joseph Franklin Joel Rifkin – Samuel Little

۱ نظر:

پوریا گفت...

یک نظر گذاشتم خود به خود پاک شد. نظرم این بود که شما روس‌پرست‌های کمونیست مهارت عجیبی در ربط دادن گوز به شقیقه پیدا کردید. آخه این که یک پلیس با مشکل روانی بزنه یکی رو بکشه چه ربطی به کاپیتالیزم و قاتل‌های زنجیره‌ای داره؟ تو اون شوروی قلاده‌دار شماها که کلا اصلا می‌گفتن ما قاتل نداریم. بعد از فروپاشی معلوم شد چندین قاتل بودن که هر کدوم کلی آدم کشتن و اتفاقا بعضی‌هاشون طرف‌دار حزب بودن. واقعا بلاهت شما حدی نداره. داشتم دنبال وب‌لاگت می‌گشتم فیس‌بوکتو دیدم اصن موندم از این حجم آمریکاستیزی. بابا اگه غرب بده چرا گورون گم نمی‌کنید برید کره شمالی؟ می‌دونم حذف می‌کنی ولی کاش می‌شد مستقیم تو چشم شما روسوفیل‌ها زل زد و یک دل سیر فحش داد. یکی از طرف‌دارات از اینکه برجام به نتیجه رسید و جیب روس‌ها از مال ملت خالی شد، ابراز نگرانی کرده بود و گفته بود که ۴۰ میلیارد پول ایران دود شد. کثافتا ۴۰ میلیارد پول ایران رفت تو جیب روس‌ها برا شما خایه‌مال‌های روسوفیل که بد نشد که. حالا ناراحتید که قراره قطع بشه؟