نظرسنجی های جدید در باره حادثه 11سپتامبر

تارنمای "اخباراقتصادی آلمان" (Deutsche Wirtschafts Nachrichten) در سالگرد حادثه 11 سپتامبر آمریکا، گزارشی منتشر کرده است با این عنوان:" اکثر آمریکایی ها معتقدند که در11 سپتامبر، انفجارهای کنترل شده در ساختمان ها رخ داده است"! و در ادامه :
"آمریکایی ها به گزارش های رسمی در مورد فروریختن برج های مرکز تجارت جهانی در 11سپتمبر 2001 باور ندارند. معما ها در این ارتباط هنوز هم حل نشده است و 2000 آرشیتکت  خواستار تحقیقات رسمی جدید شده اند.
هنوز 12سال پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر ، بخش بزرگی از آمریکایی ها، تعبیر رسمی دولت کشورشان از ماجرا را قابل قبول نمی دانند. مطابق یک نظرسنجی جدید ، آن ها معتقد به فروریختن برنامه ریزی شده ساختمان شماره 7 هستند. مطابق گزارشات رسمی ، این ساختمان بر اثرفروریختن برج شماره 1 آتش گرفت و فروریخت.تعدادی از آرشیتکت ها درخواست بررسی دوباره حادثه را کرده اند.
یک اتحادیه مهندسین و آرشیتکت های آمریکایی ناباوری خود را نسبت به گزارش های رسمی در این مورد ابراز می دارد.بسیاری از شهروندان آمریکایی نیز در این میان به تعبیر دولتی از ماجرا بدبین هستند و نظر سنجی ها نشان می دهد که اکثر آنان کارگذاری مواد منفجره را عامل ریزش ساختمان می دانند. نظر سنجی برخی موسسات بین المللی ( مثل YouGov) نیز نتایج مشابهی را نشان می دهد. برآورد این موسسات حاکی از آن است که نیمی از آمریکائیان به گزارشات دولتی از حادثه 11سپتامبر باور ندارند. 46 درصد پرسش شوندگان پس از دیدن ویدئوکلیپ 30 ثانیه ای فروریختن ساختمان 47 طبقه ای شماره 7، آن را دراثر انفجار کنترل شده تشخیص دادند.قبل از دیدن این ویدئو آنان به گزارشات رسمی باور داشتند، آن گونه که قبلا: 38 درصد به آن مشکوک بودند؛ 12 درصد مطمئن نبودند و 10 درصد آن را قبول نداشتند. 46 درصد درآن زمان حتی نمی دانستند که ساختمان سومی (شماره 7) هم تخریب شده است و از میان آنهایی که این را می دانستند ، 19 درصد نام ساختمان را می دانستند...
هرچه تعداد بیشتری از مردم در مورد ساختمان شماره 7 کسب اطلاع می کنند، به همان میزان درخواست برای تحقیقات جدید پیرامون حادته 11سپتامبر بیشتر می شود. موسسه دولتی "استاندارد و تکنولوژی" (NIST) در گزارش دولتی و نهایی سال 2008 خود، ذوب شدن ستون های فولادی در اثر حرارت زیاد را عامل ریزش ساختمان ها عنوان کرد. اتحادیه آرشیتکت ها ولی نظر دیگری دارد ودر کارزاری با امضای 2000 آرشیتکت ، به گزارش NIST، همانند سازی های رسمی کامپیوتری و نیز امتناع مقامات از انتشار اطلاعات واقعی ، اعتراض کرده است.
یک نظرسنجی اینترنتی درباره حادثه 11سپتامبرکه از طرف سازمان بین المللی "ReThink911" پشتیبانی مالی شد، از 27 تا 29 اوت 2013 از 1194 نفر در این ارتباط پرسش نمود. این سازمان به همراه  اتحادیه آرشیتکت ها در زمینه تناقضات گزارشات رسمی مربوط به حادثه 11سپتامبر  اطلاع رسانی می کند و تا آخر سپتامبر در 11 شهر بزرگ نظرسنجی خواهد کرد. این سازمان در آلمان فعال نیست و بودجه 225 هزار دلاری آن در این ارتباط، تماما به وسیله کمک های مالی تامین شده است".
----------------------------

کوین ریان ، یکی از متخصصان آزمایشگاه سازمان NIST که گزارش رسمی دلیل ذوب شدن ستون های فولادی و ریختن برج ها را تهیه می کرد، پس از آن که اسناد و مشاهدات خود، از تقلب درنتایج آزمایشگاه را علنی می سازد ، توبیخ و اخراج می شود. او در مصاحبه ای می گوید: "مطابق نتایج، حتی اگر حرارت در محل برخورد هواپیما، آنقدر بالا رفته که ستون های اطراف را ذوب کرده باشد، ساختار برج ها آن گونه است که این امر موجب انهدامشان نمی شود". او می گوید:" در گزارش های اولیه آمده بود که میزان حرارت، پایین تر از مقدار لازم برای ذوب فولاد بوده است، ولی با شگفتی شاهد بودیم که آن را در گزارش نهایی نادیده گرفتند. در شبیه سازی آزمایشگاهی هم که صورت گرفت، طبقات فرو نمی ریزند و فولاد ذوب نمی شود. ولی در گزارش رسمی درست عکس آن ارائه می شود. NIST در گزارشات خود، تمام اطلاعات در مورد مواد، مقدارسوخت هواپیما، و حرارت و غیره را به دلخواه خود، برای کسب نتیجه ای از قبل گرفته شده، کم و زیاد می کند".( منبع: گزارش کانال تلویزیونیORF فرانسه)


۲ نظر:

رضا گفت...

این 46 درصد آمریکایی کلا نظرات جالب دیگری هم دارند. چهل و شش درصد جامعه آمریکا باور می کند که تنها شش هزار سال از عمر دنیا می گذرد.

کمی بیش از 30 درصد همچنان باور دارند که اوباما مسلمان است. همین گروه که به دست داشتن دولت خود در حادثه 11 سپتامبر مشکوک هستند، همزمان گمان می کنند که صدام حسین در این حادثه دست داشته.

همین گروه غالبا به شدت مخالف هرگونه برنامه عدالت اجتماعی هستند (موضعی بر علیه منافع خود)، و خواهان آزادی اسلحه . بخشی از این گروه اجتماعی حتی حوادث تیراندازی در مدارس آمریکا را فریب خبری می داند و توطئه دولت برای محدود کردن مالکیت و حمل اسلحه.

پوریا گفت...

با این نوشته موافقم. ۹/۱۱ یک کار کاملا داخلی بود. دلایلش هم خیلی زیاده. فقط این دلیلی که شما آوردین جژء قانع کننده ترین هاشه.
ممنون