سیاست ، دروغ و جنگ

در این فیلم مستندآلمانی، که قسمت دوم از یک گزارش ، پیرامون اقدامات توطئه گرانه و دروغ های مقامات کشورهای عضو ناتو، به ویژه آمریکا، در جهت بسط هژمونی خود به وسیله جنگ و با شیوه های عوامفریبانه ، در مقطع زمانی جنگ اول خلیج فارس تا نیمه اول سال جاری میلادی است، شخصیت ها و کارشناسان سیاسی معتبر، نظریات خود را بیان می دارند. دراینجا نگاهی گذرا به رئوس و بخش هایی از این گزارش ، به ترتیبی که در فیلم آمده است می اندازیم. به امید آن که دوستانی که آلمانی می دانند و هنوز آن را ندیده اند، به مطالعه دقیق آن راغب شوند:
- جنگ اول خلیج فارس، به دنبال نمایشی درام در کنگره آمریکا آغاز می شود: دختر خانمی با چشمان اشکبار، به عنوان پرستار، ظاهرا مشاهداتش را در مورد کشته شدن کودکان در کویت به دست بعثی های عراقی بیان می دارد. روز دیگر جرج بوش بر اساس این اظهارات ، با شور و حرارت یک انسان دلسوز، مردم آمریکا را به لشگرکشی متقاعد می کند. پس از جنگ مشخص می شود که این دختر خانم، فرزند سفیرکویت در آمریکا بوده است واو را برای ایفای نقش ،آماده کرده بودند.
- حمله به شهربلگراد  را ،کشورهای عضو ناتو، با نمایش فیلم هایی جعلی در مورد خلق "فاجعه انسانی" صرب ها در کوزوو، توجیه می کنند. در یکی از این فیلم ها، که در آستانه بمباران صربستان(یوگسلاوی)، به عنوان مهمترین سند "جنایت صرب ها" ، در پارلمان های اروپایی و برای مردم نمایش می دهند ،اجساد گروه چریکی "چکا"را، قربانیان غیر نظامی معرفی می کنند .فیلم مهم دیگر، از یک کمپ پناهندگان تهیه شده بود که یکی دونفر از افراد مریض و لاغر در میان آن ها را، با قربانیان اردوگاه های کار اجباری نازی ها مقایسه کرده و کمپ را هم  اردوگاه اسرای کوزوویی اعلام می دارند. افسر خلبان آلمانی ناتو، در مصاحبه خود، پیرامون اهمیت استراتژیک نواحی جداشده از یوگسلاوی برای کشورهای بزرگ اروپا ،که محل عبور خطوط انتقال انرژی است ، صحبت می کند.
-حمله به عراق و افغانستان ، مطابق اسناد، از قبل برنامه ریزی شده بود و 11 سپتامبر می بایست به عنوان بهانه این کار، اتفاق افتد. کالین پاوول در سازمان ملل ،تصاویرقلابی در مورد سلاح های کشتار جمعی عراق نشان می دهد.
-هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، در سخنرانی خود، تصاویر کودکان افغانی ، قربانی بمباران های آمریکا را نشان می دهد و می گوید: آیا با ترور می توان مدعی مبارزه با ترور شد؟
-سخنگوی دولت آمریکا و کالین پاول، از چاوز انتقاد می کنند. سیا با ترتیب دادن تظاهرات برعلیه چاوز، کودتایی را علیه او رهبری می کند که با واکنش شدید مردم ، شکست می خورد و چاوز به قدرت باز می گردد.
-مقامات آمریکایی در مورد جنگ عراق ،دروغ های شاخدار تحویل مردم می دهند.
-انتشاراسناد ویکی لیکس در مورد جنایات ارتش آمریکا در عراق ، از جمله بدرفتاری با زندانیان ابوغریب و شلیک از داخل بالگرد به سوی مردم بی دفاع و خبرنگاران، به دستگیری سرباز آمریکایی، "برادلی منینگ" ، به جرم همکاری با ویکی لیکس منجر می شود . منینگ در بدترین شرایط، هنوز در زندان آمریکاست.
- Jürgen Elsässer ، نویسنده و مفسر آلمانی می گوید:"اسامه بن لادن را آمریکا، برای مرحله اشغال عراق و افغانستان، لازم داشت. کشتن او، باشروع مرحله جدید در روابط آمریکا با جهان اسلام  ارتباط دارد: آمریکامی بایست نیروهای خود را ازافغانستان و عراق خارج کند وتنها با همکاری تنگاتنگ با گروه های اسلامی است که نفوذش را می تواند همچنان در این مناطق حفظ کند. پس باید فصل"مبارزه با تروریسم اسلامی" را، با کشتن بن لادن به پایان می برد و فصل جدید همکاری  با گروه های افراطی اسلامی را، که دیگر نه تروریسم ، بلکه "مبارزان راه آزادی" در بهار عربی نام دارند، جهت مقابله با نفوذ روسیه و چین، آغازمی کرد.بهار عربی ظاهرا "خودبخود" آغاز شد. ولی به تدریج ، آمریکا و انگلستان ، به صورت خط دهنده این جریانات وارد میدان شدند".
- محمود احمدی نژاد در مصاحبه با گوینده خبر و مفسر سرشناس آلمانی ، که تلویحا از اسرائیل جانبداری می کرد،از حق  ایران در زمینه تکنولوژی هسته ای، دفاع می کند.
-خرابکاری و ترورهای عوامل موساد در ایران ، نمایش داده شده وبررسی می شود.
-چگونگی امکان حمله هوایی اسرائیل به ایران و اهمیت حفظ موقعیت فعلی سوریه برای ج.ا.ا، جهت جلوگیری از چنین حمله ای ،مطرح می گردد.
-شعر "گونتر گراس"، در باره ضرورت جلوگیری از حمله اسرائیل به ایران و تاثیرش برافکار عمومی، در مصاحبه با خود او بررسی می شود. گراس، اسرائیل را اشغالگر و بی تفاوت به قطعنامه های سازمان ملل، درارتباط با مساله فلسطین می نامد و از فروش زیر دریایی اتمی آلمان به این کشور، که می تواند علیه مردم ایران مورد استفاده قرار گیرد، انتقاد می کند.
-روابط روسیه و اروپا بررسی می شود. گفته می شود: غرب پوتین را دوست ندارد، زیرا روند فروش روسیه به کنسرن های غربی را، که در زمان یلتسین صورت می گرفت ، متوقف ساخت.
- ولادیمیر پوتین در مصاحبه پیرامون استقرار سامانه موشکی آمریکا در لهستان و چک، به این ادعای خبرنگار که این سامانه علیه ایران است، با صدای بلند می خندد و می گوید که این را یک جوک تلقی می کند. او می گوید که : "این سامانه ، توان تمام راکت های اتمی روسیه را تا اورال، خنثی می سازد. آنگاه آمریکایی ها می گویند: نترسید، ما باهم دوستیم، این ها که علیه شما نیست. به این اظهارات فقط می توان خندید".
-کارشناس می گوید که : استقرار این سامانه های دفاعی، برای آن است که آمریکا قدرت ضربه متقابل اتمی را، در صورتی که روسیه مورد حمله قرار گرفت، ازاین کشور بگیرد.
-چین هم مانند روسیه ، قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را، در مورد ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوریه ، وتو می کند . زیرا می داند که تسلط بر منطقه توسط آمریکا ، با اهداف نئو کان ها، جهت فشار ژئو پولیتیک به چین نیز ارتباط دارد.
-در خلیج فارس، منابع تامین انرژی نفت و گاز چین قرار دارد و این کشور می داند که اگر این مناطق زیر کنترل آمریکا درآید، آنگاه چین نیز تحت کنترل آمریکا در خواهد آمد.
دو مبحث مهم بخش نخست این گزارش، یکی ارائه مدارک و شواهد ، مبنی بر بکارگیری بمب و سلاح حاوی مواد رادیواکتیو از طرف آمریکا در عراق و تاثیر آن در تولد کودکان ناقص الخلقه و شیوع سرطان در این کشور و دیگری تظاهرات گسترده و مصاحبه های کارشناسان،دررابطه با کتمان حقایق مربوط به واقعه 11 سپتامبر، از طرف مقامات آمریکایی است.

۲ نظر:

ناشناس گفت...

مدتیست از مقاله های شما در اخبار روز خبری نیست.

Khosro Sadri گفت...

باتشکر
اخبار روزاخیرا مطلبی نوشت مبنی بر این که ارسال کنندگان مقالات، مطالب خود را فقط به اخبار روز بفرستند.من هم سر دوراهی این که به سایت های خوب دیگر مثل مجله هفته بفرستم یا اخبار روز، تصمیم گرفتم که اصلا به هیچکدام نفرستم. در حقیقت به نفع هردو و دیگران عمل کردم.