برادلی منینگ و بازتعریف "اخبارآزاد"


فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا مجبور به استعفا می شود ، زیرا از رفتار وحشیانه با برادلی منینگ سرباز زندانی متهم به همکاری با "ویکی لیکس" انتقاد کرده بود. گفته می شود که برادلی را به بهانه جلوگیری از اقدام به خودکشی، زنجیری کرده اند.
همزمان وزیر خارجه آمریکا به جمهوری اسلامی ایراد می گیرد که : شما که مدعی حمایت از مبارزات آزادی خواهانه مردم کشورهای عربی هستید ، چرا به مردم خود آزادی نمی دهید؟ کسی هم از او نمی پرسد که :شما که مدعی دفاع از حقوق انسان ها و انتشار آزاد خبر در جهان هستید، چرا بجای تقدیر از برادلی ، اورا زندانی و شکنجه می کنید؟
مگر کاری که "ویکی لیکس" می کند چیزی جز کمک به "دسترسی آزاد به اطلاعات" است؟ مخاطب این افشاگری ها هم، مردم و نه سازمان های امنیتی کشورها بوده اند و فقط پته آمریکا را هم روی آب نیانداخته است. حال ازمقامات آمریکا باید پرسید که چرا مردم جهان ،اطلاعات از فیلترهای رسانه ای آمریکا و سرمایه داران عبور کرده را ، لاجرعه باید سر کشند و به به بگویند ولی حق دسترسی به اخبار خام را ندارند ؟
"برادلی منینگ" ، هم اینک زیر شکنجه مدعیان "حقوق بشر" است و جولیان آسانژ هم که پیشتر از طرف
 برخی جمهوری خواهان به اعدام تهدید شده بود، در صورتی که به آمریکا تحویل داده شود ، سرنوشت بهتری نخواهد داشت.
نتیجه آن که: همه واعظان سیاسی ، چه ایرانی و چه آمریکایی در خلوت ، خود کار دیگر می کنند ولی بالای منبر ، از روی عادت به دیگران درس اخلاق می دهند. شنونده باید عاقل باشد.

هیچ نظری موجود نیست: