در مورد "ایرانیوم"

فیلم آمریکایی وبه اصطلاح مستند "ایرانیوم" ( ترکیبی از ایران و اورانیوم) ، از 8 فوریه ، در ده سینمای آمریکا به نمایش در آمد. در همین روز ، این فیلم که توسط یک گروه یهودی ضد اسلامگرایی ساخته شده است، در کنگره آمریکا نیز، به منظور تاثیر گذاری بر مواضع نمایندگان نمایش داده شد و با استقبال محافظه کاران روبرو گردید.
"ایرانیوم"، نه تنها قصد دارد برنامه هسته ای ج.اسلامی را تهدیدی برای همه کشورهای غربی نشان دهد ، بلکه مدعی توانایی ج.اسلامی ، در حمله الکترومغناطیسی به آمریکا می شود. ( با چنین حمله ای امکان از کارانداختن سیستم های "جی پی اس" و دیگر خدمات ماهواره ای وجود دارد). به باور منتقدین، این فیلم بخاطر تحریفات آشکار حقایق و وقایع، فاقد ویژگی یک اثر مستند است. ولی کیست که نداند ، در محافل جنگ افروز آمریکا، همانگونه که در مورد عراق شاهد بودیم، این اسناد نیستند که گرایش سازند ،بلکه برعکس، ابتدا ستادهای تصمیم گیری، اهداف نظامی را مشخص می کنند و سپس سناریو ساخته می شود.
از فاکت هایی که این فیلم، برای اثبات خطرناک بودن جمهوری اسلامی برای جهان ، مورد تاکید قرار می دهد، اظهارات مقامات و بخصوص احمدی نژاد در مورد اعتقاد مسئولین کشور به امام زمان و این تعبیر از آن است که گویا حتی اگر تمام کشور توسط دشمنان با خاک یکسان هم شود، امام غایب کمک خواهد کرد تا سرانجام بردشمن غلبه کنند.
احمدی نژاد بارها در محافل جهانی ، چون سازمان ملل ، از چنین اعتقادی سخن گفته است و برای محکم کاری، از هاله نورهم کمک گرفته است. این سیاست گروه احمدی نژاد، آگاهانه واز آن جهت بکار می رود که در مورد مساله هسته ای ، ثابت کنند که چون همه دیگر کشورها، به" خط قرمز" و قانون "عقب نشینی در مقابل حریف قوی تر"، که در جنگ سرد هم اجرا می شد، توجهی ندارند و تره هم به ریشش خرد نمی کنند. بسیاری از سیاستمداران جهان، نمایشات احمدی نژاد را باور کردند .به عنوان مثال "ژاک شیراک" ، رئیس جمهور پیشین فرانسه در کتاب خاطراتش با شگفتی از آن یاد می کند. اتخاذ چنین سیاستی از جانب ج.اسلامی، هرچند یک تاکتیک حساب شده باشد، واز اعتقاد قلبی مبتکرین اصلی اش به چنین کمک هایی از طرف امام زمان سرچشمه نگیرد ، ولی سیاستگذاران نظام را ملزم می دارد که تا پایان خط ، آن را ادامه دهند. امیدشان البته باید این باشد که طرف مقابل ، مطابق آنچه عقل حکم می کند، به تقابل فاجعه بار برای خود و نیز ج.اسلامی و کشوردست نزند.
ولی "سیاست"، قوانین خودش را دارد.مثلا تصمیم اشغال سفارت آمریکا توسط دانش جویان خط امام، درست در زمانی اتخاذ شد که آمریکا نمیتوانست واکنش نشان دهد و اگر هم نشان می داد جز بلایی که در طبس بر سرش آمد، نتیجه ای نمیداشت. همین اقدام اشغال سفارت، در شرایط زمانی و مکانی دیگر، می تواند نتایج دیگر دهد و حتی از جانب خود آمریکایی ها برای بهانه حمله نظامی طراحی شود. آن گونه که در فیلم "ایرانیوم" می بینیم ، سیاست امام زمانی احمدی نژاد هم می تواند ، در شرایط مشخص، به ضد خود تبدیل و به عنوان توجیه حمله نظامی استفاده شود.

۱ نظر:

mohammad hossein emamparast گفت...

فتنه احمدی‌نژاد. سلام، الان تازه متوجه شدم چرا در سالروز وفات امام خمینی ، حضرت امام خامنه‌ای فرمودند که خود امام خمینی بارها فرمودند اشتباه کردند و منظور ایشان از این حرف چه بود . با رفتار اخیر رئیس جمهور بالاخره روشن شده است که احمدی‌نژاد با دادن نتایج آرا دروغی انتخابات به امام خامنه‌ای، باعث شدند که حضرت امام خامنه‌ای در ملا عام اعلام کنند که حمایت از احمدی‌نژاد بعد از انتخابات، اشتباه بوده است. فتنه اصلی‌ زیر سر احمدی نژاد و خائنین امثال خودش بوده و هست.ای کاش دسته احمدی‌نژاد هم سر به خیابان بگذارند شخصاً ترتیب ایشان را هم از پشت بام خواهم داد. سرباز ولایت من هستم نه آن مشائی دزد.