در مورد پوشش زنان قبل و بعد از انقلاب!

 

امروز عکسی در وبسایت "ردیت" منتشر شده که مورد توجه کاربران قرارگرفته و در زمانی کوتاه چند هزار نظر در موردش داده شده است. 
بالای تصویر این زن نوشته شده: 
"زن ایرانی در حال بریدن کیک تولد خود، 5 سال پیش از انقلاب اسلامی"! 
"ردیت" سایتی است که مطالب کاربران خود را به ترتیب امتیاز و بازخورد آن منتشر می کند.کامنت ها را هم به همین ترتیب.دوسال پیش "ردیت" مقام پنجمین تارنمای محبوب آمریکا را به خود اختصاص داد. 
آنچه مرا بر آن داشت تا این مطلب را روی صفحه بگذارم، نظرات جالبی است که  کاربران در مورد آن نوشته اند. در این نظرات از شیرینی بیش از حد کیک های ایرانی  تا نقش آمریکا، شاه ، اسلام و... در پوشش زنان، قبل و بعد از انقلاب، مورد اشاره و بحث قرار گرفته است. به چند نمونه از آن ها اشاره می کنم:
"- ببخشید دوستان. من درست متوجه نشدم. مگر بعد از انقلاب خوردن کیک را در ایران ممنوع کرده اند؟! 
- من چند سال پیش به ایران سفر کردم و مهمان یک خانواده شدم.زنان الان هم فقط در خیابان حجاب دارند.
-  لبنان در بین کشورهای اسلامی هیچگاه بنیادگرا نبوده است.
- اگر سیا در کشورما کودتا نکرده بود، ما...( در جوابش یکی نوشته است: پس تو یک آیت الله بزرگ(عظما) هستی.
- برایم مهم نیست که به من رای منفی دهید ولی آمریکا این بلا را سرما آورد. در اسناد سیا هم دیده می شود.
- این عکس من را به یاد "لولیتا در تهران"(کتابی از آذر نفیسی) می اندازد. در آنجا زنی که قبل از انقلاب باحجاب بود، بعد از انقلاب اجباردر حجاب را موجب از دست دادن احساس عشق و ایمانش می دانست.
- این تصویر قشرکوچکی از جامعه آن زمان ایران است. اکثر مردم در فقرزندگی می کردند.
- تصاویر می توانند هزاران کلام با خود داشته باشند. کلامی که می تواند گمراه کننده باشد"....

                                                                                

هیچ نظری موجود نیست: