هنگ کنگ زیر ذره بین غرب!

 

حدود یکسال و نیم از تظاهرات خشونت آمیزمورد حمایت غرب در هنگ کنگ و اعمال کنترل بیشترچین بر اداره این شهرمی گذرد.
 

"امرودوهنگ کنگ وجود دارد. 
چین مطمئن است که یکی بدون آن دیگری می تواند باقی بماند!
 
هنگ کنگ، امروزعملاً  دو شهر است در فضایی مشترک وموازی یکدیگر.  
بورس اوراق بهادارامسال بهترین فصل خود در تاریخ را تجربه کرد ....
در نیمه اول سال ، سود سهام 26 درصد رشد داشت. فروش املاک در حال افزایش است . نرخ بهره پایین است . پروژه های جدیدی در حال راه اندازی است. شرکت ها و بانک ها در حال گسترش و ارائه محصولات جدید هستند تا از مزایای بهبود سریع اقتصاد چین پس از همه گیری بهره مند شوند. 
قانون امنیت ملی که در ژوئیه 2020 اجرایی شد، شورش های خشونت آمیز در هنگ کنگ را پایان داد... 
و اما هنگ کنگ دیگری هم هست که در آن چهره های سرشناس، اعم از سیاستمداران ، روزنامه نگاران ، معلمان ، رهبران اتحادیه ها ، هنرمندان ، فیلمسازان ، فعالان جامعه مدنی و همچنین دانشجویانی وجود دارند که نه به کار ، بلکه به سیاست فکر می کنند. برای آنها ، هنگ کنگ به صورت غیرقابل تشخیصی تغییر کرده است. آنها در اینجا دیگر آینده و امیدی نمی بینند. 
صدها نفر به دلیل خشونت و تخریب اموال عمومی درجریان جنبش اعتراضی 2019 ،هنوز در زندان به سر می برند ویا به قید وثیقه آزاد شده اند. 
"اپل دیلی" محبوب ترین روزنامه شهرتعطیل و صاحب و سردبیرانش زندانی اند... احزاب سیاسی ، اتحادیه های دانشجویی و آموزشی ، گروه های حقوق بشری و سازمان های اجتماعی همگی مورد آزار قرار گرفته و برخی حتی منحل شده اند. 
سال پیش حدود 90 هزار نفر در این "جهان دیگر" هنگ کنگ ،با پای خود  شهر  را برای همیشه ترک کردند، که بزرگترین مهاجرت در بیش از نیم قرن گذشته محسوب می شود. 
جمعیت تا 1.2 درصد کم شده است... بزودی کودکان کافی برای پرکردن مدارس خالی وجود نخواهد داشت.کمبود معلم و کارمند بهداشت وجود دارد. 
مقامات حزب کمونیست در پکن و منصوبین آنها در هنگ کنگ روی اولین شهر، یعنی جهان تجاری و بانکداران و سرمایه گذاران ، حساب بازکرده اند تا بتوانند به تنهایی و بدون کمک  مخالفان ، رفاه را برای شهر به ارمغان آورند. 
آنها امیدوارند که هنگ کنگ مانند سنگاپور یا شانگهای شود:شهرهای پررونقی که تقریباً هیچکس در آنجا درگیر مناقشات سیاسی نیست . 
صاحبان سرمایه و بازرگانان معتقدند که سیستم قضایی هنوز مستقل و ازمشارکت قضات خارجی آنگلوساکسون بهره مند است. نمایندگان جهان مخالف ولی ، نسبت به فرسایش تدریجی استقلال قضایی هشدار می دهند. 
آیا چین قادر خواهد بود هنگ کنگ را بدون هیچ گونه مقاومت سیاستی به یکی از مراکز مالی بزرگ تبدیل کند؟ 
صادقانه باید گفت که این اتفاق اکنون افتاده است .
یکی از شرکت های آمریکایی که خواست نامش فاش نشود ، می گوید که هنگ کنگ در مراحل پایانی تبدیل شدن  به شانگهای و یا احتمالاً سنگاپور است. 
هنگ کنگ قدیمی سرشار از بحث ها و اعتراضات شدید فعالان ، سیاستمداران و فیلمسازان، دارد  به فراموشی سپرده می شود و هنگ کنگ جدیدی در حال ساخت است.این که این هنگ کنگ ، در غیاب آن دیگری بتواند به حیات خود ادامه دهد، سوالی است مطرح".

هیچ نظری موجود نیست: