"فوند- نت" چیست و چرا به خبرنگاران پول می دهد؟

 

امروز 14 اوت ، بی بی سی می نویسد:
" بی بی سی اخراج خبرنگارش از روسیه را محکوم کرد"! 
روسیه چرا اخراج کرد؟ 
بی بی سی ادامه می دهد:"... روزنامه‌نگاران سایر رسانه‌های وابسته به دولت روسیه مانند تلویزیون آر‌ تی و سایت اسپوتنیک نتوانسته‌اند از دولت بریتانیا برای خبرنگاران‌شان جهت حضور برای پوشش رویدادهای بین‌المللی، مجوز بگیرند". 
بی بی سی چندین بار با تاکید از دولتی بودن رسانه های روسی صحبت می کند تا هماهنگ با پروپاگاندیست های غربی، "وابسته بودن" آن ها را، در مقابل "مستقل بودن" رسانه های غربی یادآوری کرده باشد. با این حساب رسانه ای مانند خود"بی بی سی" که به سرنگونی مصدق کمک و رمز کودتا اعلام نمود، "مستقل" می باشد!!! 
این مطلب مرا به یاد صحبت های چندی پیش "مارگاریتا سیمونیان"، مدیر "راشاتودی" در این باره انداخت که توجه شما را به قسمتی از آن که فکر می کنم برای ما ایرانیان هم مفید است ، جلب می کنم. 
خانم سیمونیان این سخنان را در برنامه میز گرد سیاسی هفتگی کانال یک روسیه بیان داشت: 
"...و اما در مورد بحث غربی ها پیرامون "استقلال رسانه ها" و تحقیقات آن ها در این باره، باید بگویم که غالب رسانه ها و روزنامه نگاران خودشان دقیقا وابسته اند به ساختارهای مروج "روس هراسی" در آمریکا و اروپا. من فقط از "جولیان آسانژ" می توانم به عنوان روزنامه نگاری یاد کنم که تنها از طرف خوانندگانش حمایت مالی می شد و دیدید که چه بر سرش آوردند. 
پس توجه کنید دوستان این به اصطلاح تحقیقاتی که انجام داده و نتایجش را منتشر کردند و آن شامل اطلاعاتی بود که در مورد همه روزنامه نگاران از جمله من و شما جمع آوری کرده بودند، همه این اقدامات بر اساس مدارک موجود، به هزینه نهادی به نام "فوند-نت" صورت گرفت. ریزگزارش کارها را هم به همین نهاد می دهند. مثلا این که برنامه کاری شان مانند "نظرخواهی" و غیره هر روز چگونه پیش رفته ویا چه مبلغی برای چه کاری پرداخت شده است و...
ولی "فوند- نت" چیست؟ 
این صندوقی است که هم از طرف کنگره آمریکا و هم وزارت خارجه این کشورتامین بودجه می شود.
اولین رئیس آن در سال 1991 گفت: این فوند مدافع دمکراسی، برای آن بوجود آمد، زیرا برای موسسات مروج دمکراسی در کشورهای گوناگون، راحت نیست که مستقیم از"سیا" پول دریافت دارند. 
رئیس بعدی هم علنا گفت که: این فوند کاری را انجام می دهد که قبلا "سیا" انجام می داد...
برخی از روزنامه نگاران روسی مثل "بادانین" پول می گرفتند تا علیه کشور خودجاسوسی کنند...این ها اطلاعات کشور خود را مطابق توصیه و سفارش "سیا" جمع آوری کرده ، برای آن ها می فرستند و در ازایش پول دریافت می کنند.
این کار چه اسمی دارد جز"جاسوسی"! 
آن وقت این ها ما را(راشاتودی) دولتی و "پروپاگاندیست" می نامند.
آخر ببینید ، ما برای دولت کشور خودمان کار می کنیم. ارتش هم همین کار را می کند. مااز میهن خود حمایت کرده و به این کار افتخارمی کنیم".
                                                                      

هیچ نظری موجود نیست: