68 مین سالگرد کودتای 28 مرداد!


روزی که آمریکا و انگلیس خنجرطمع خود را در قلب حاکمیت ملی و دمکراسی نوپای کشورمان فرو بردند.
 
آنچه "کودتای 28 مرداد" را از هر حادثه دیگری در حیات سیاسی ایران متمایز می کند آن است که با وجود گذشت سال ها و تلاش زیاد عوامل آمریکا و انگلیس و رژیم گذشته برای تحریف آن، همچنان درحافظه روز مردم ما حضور دارد و بخوبی مانع از گزیده شدن دوباره از همان سوراخ هایی می شود که هنوزهم کانون توطئه علیه منافع ملی و تمامیت ارضی میهن ماست. 
درست بدین خاطر است که برخی جریانات سیاسی نزدیک به قدرت ها، کمر همت  به  دستکاری حقایق مربوط به این رخداد بسته اند. 
همانگونه که آمریکا و انگلیس با فروپاشی شوروی، به بازبینی تاریخ جنگ جهانی دوم پرداخته ، سعی می کنند که شوروی را هم با 27 میلیون قربانی، هم تراز با آلمان نازی نمایش دهند،عوامل آن ها در رابطه با "کودتای 28 مرداد"نیز ، هم زمان  با یکه تاز شدن آمریکا در جهان،فرصت را برای تعوبض جای مجرم و قربانی و بازنویسی حقایق مناسب یافتند. 
"رادیو فردا" در مجموعه مقالات مفصلی پیرامون "کودتای 28 مرداد" که با نام "57 سال بعد از 28 مرداد" منتشر شد، به انتشار مقالاتی از به اصطلاح مورخین و کارشناسان(از جمله ایرج گرگین ، سردبیروقت این رسانه) می پردازد، که وجه مشترک همه آن ها بکار بردن واژه "ماجرای 28 مرداد" به جای"کودتا" بود.عباس میلانی، رهبر این "ارکستر" که مقاله اش در تاریخ 30 مرداد 89 ، به مجموعه اضافه شد، از جمله می نویسد:"...اگر شاه حق عزل نخست وزیر را داشت(که داشت)، پس کودتا کننده شاه و نیروهای وابسته به او نبودند.کودتا کننده مصدق بود". 
"داریوش بایندر"، دیپلمات رژیم گذشته و "تاریخ نویس" امروز، که در کتابش:"ایران و سیا، بازبینی جریان سقوط مصدق"، همان حرف های شاه را در مورد"قیام ملی(!)" تکرارنموده است ، در مصاحبه با اکونومیست از اعتراف "مادلین آلبرایت" به کودتای آمریکا علیه دکتر مصدق انتقاد کرده، می گوید:" آلبرایت نباید چنین کاری می کرد".(رادیو فردا-25 اردیبهشت 89). 
دوعامل مهم در سال های اخیر، گاری کارزار تحریف کنندگان حقایق کودتا را به گل نشاند: اولی متوقف شدن روند هژمونی مطلق آمریکا بر جهان و انتشار اسناد سیا در مورد کودتا،(انگلیس ها هنوز هم از انتشار اسناد خود در این مورد طفره می روند)؛ و دیگری همت مورخین شرافتمندی چون" یرواند آبراهامیان" که در اوج تلاش نابکاران، با انتشار کتاب "کودتا" در سال 2013، پرتویی نو بر کوره راه های این بخش ازتاریخ می افکند و خفاش ها را فراری می دهد. 
به نظر من احساسی که هر کدام ازما ایرانیان، با هرگرایش فکری نسبت به  حادثه "کودتای 28 مرداد" و دکتر محمد مصدق داریم، با میزان وطن دوستی مان ارتباط مستقیم دارد. 
در پایان فیلم کوتاه زیرکه پس از کودتا درشبکه های خبری آمریکا منتشرگردید، گفته می شود:"...و بدین ترتیب نفت ایران دوباره به سوی غرب جاری گردید"!
                                                                       

هیچ نظری موجود نیست: