آیا این است معنای دمکراسی؟

 در تاریخ 14 اکتبر، مطابق ایمیل های لو رفته ازلپ تاپ"هانتر بایدن"( پسر جو)،"نیویورک پست" از بده بستان های غیر قانونی او و شرکتی اوکرائینی پرده بر می دارد. شریک "هانتر" در پی آن اعتراف می کند که خود "جو بایدن"هم به طور فعال در جریان رشوه گیری های پسرش ازجمله از مقامات چینی شرکت داشته است.  دو هفته بعد از انتخابات آمریکا کمیسیون تحقیق و بررسی "سنا" از یافته هایی صحبت می کند که مطابق آن 6 میلیون دلار از یک نهاد دولتی چینی به حساب پسر بایدن واریز شده است. نتایج یک نظر سنجی در هفته گذشته نشان می دهد که 45 درصد رای دهندگان به بایدن اصلا مساله فوق به گوششان هم نخورده است. 4،9 درصد هم گفتند که اگر این موضوع را می دانستند به بایدن رای نمی دادند. 

 همه مطالب فوق در "نیویورک پست" 2 دسامبرمنتشر شده است. دراین مقاله همچنین از توطئه سکوت و سانسور رسانه های اصلی آمریکا مثل "سی ان ان" و بسته شدن حساب توئیتر و فیسبوک "نیویورک پست"، پس از گزارشات مستند 14 اکتبر صحبت شده است. 

 به یاد دارید که پس از بلندشدن سر و صدای این موضوع ، نشریات آمریکایی به ناگاه از تلاش روسیه در جهت تاثیر گذاری بر روند انتخابات آمریکا نوشتند. 

از طرف دیگر خانم"نرا تاندن"، مسئول تیم اقتصادی کابینه بایدن اخیرا توئیت کرده است:"آسانژ مامور یک دولت شبه فاشیستی، یعنی روسیه برای آسیب زدن به دمکراسی است". 

 نتیجه این صغرا و کبرا کاملا روشن و همه فهم است: 1-دمکراسی آمریکا همیشه با انتشار اطلاعات پنهان از چشم مردم، مانند مورد فوق و نیزآنچه آسانژ منتشر کرد، آسیب می بیند. و می بایست بلافاصله با بایکوت خبری و غل وزنجیر کردن راوی خبر، جلوی آسیب بیشتر گرفته شود. 2- روسیه و هر قدرت دیگری که در این سمت عمل کند، بستگی به میزان افشاگری، "فاشیست" و یا "شبه فاشیست" نامیده خواهد شد. 3- وجود رقبای قدر که به خود اجازه این دخالت ها را در امور آمریکا میدهند، مخل دمکراسی و احساس آرامش خاطر مردم آمریکا و جهان است. بنابراین دوستداران آمریکا باید کمک کنند این مزاحمین را سرجایشان نشاند. 

 روزنامه اصلاح طلب همشهری 25 آبان :"خوشبختانه جو بایدن" درک کرده که دولت روسیه تهدیدی برای آمریکا و حتی برای مردم خودش می باشد؟!

                                                                  


هیچ نظری موجود نیست: