جهان تک قطبی به پایان می رسد!


"راشا تودی"- 19 ژوئیه 2020:  
" جهان تک قطبی به پایان می رسد: این است علت اختلافات جدید آمریکا و چین. 
وزارت خارجه چین به شدت از سیاست خارجی آمریکا انتقاد می کند. 
"وان.ای" وزیر خارجه چین می گوید: در آمریکا "مک کارتیسم" و تفکر جنگ سرد دوباره جان می گیرد. او می گوید که رهبری آمریکا عقل و اخلاق و اعتماد را از دست داده است. 
تحلیل گران این اظهارات را در مقایسه با حملات افسارگسیخته کاخ سفید به پکن در زمینه های اقتصادی و ایدئولوژیک ، بسیار ملایم می دانند.
به نظر کارشناسان تغییر چنین رویکردی از جانب آمریکا، حتی پس از انتخابات این کشور هم انتظار نمی رود... 
وزیر خارجه چین در تماس تلفنی با "لاوروف" وزیر خارجه روسیه گفت: آمریکایی ها تنها به منافع خود می اندیشند و با خودخواهی و یک سویه نگری با دیگر کشورها برخورد می کنند. آن ها از پذیرفتن مسئولیت خود در قبال پاندمی طفره می روند و از آن به عنوان بهانه ای برای تحقیر دیگران استفاده می کنند. او گفت:"چین در مقابل این فشارها تسلیم نخواهد شد و قاطعانه از منافع قانونی خود دفاع می کند"...
عبور آمریکا از همه خطوط مجاز بین المللی نیازمند پاسخی مناسب نه تنها از طرف کشورهای آسیب دیده از این رفتار مانند چین و روسیه و ایران، بلکه همچنین از جانب اروپا و بقیه کشورهاست. 
آمریکا خود را رهبر جهان اعلام کرده و اراده خود را به یگران تحمیل می کند. اگر هم کشوری"نا فرمانی" کند، با نیروی نظامی پاسخ می دهد.
علت رفتار تهاجمی تر امروز آمریکا ضعیف شدن اوست و ما شاهدیم که "جهان تک قطبی" رو به پایان می رود.
مسکو و پکن یکدیگر را خوب درک می کنند و در جهت ایجاد "جهانی چند قطبی" که عادلانه تر، با ثبات تر، امن تر و دمکراتیک تر است، می کوشند".

هیچ نظری موجود نیست: