آیا خطر جنگ با ایران شدت می گیرد؟

اشپیگل آلمان- 7 ژوئیه2020: 
" جنگ سایه! 
 اختلاف بر سر برنامه اتمی ایران 
درایران تاسیسات هسته ای، نیروگاه برق و یک سیستم آب و کلینیک پزشکی و ...دچار حادثه شده اند. همزمان با این حوادث مرموز اختلاف نظرهای جهانی با این کشور بر سر "برجام" نیز اوج می گیرد. 
دو حادثه از این اتفاقات در این میان قابل توجه بیشتری است: 
26 ژوئن محل تاسیسات موشکی ایران در نزدیکی تهران منفجرشد. و در 2 ژوئیه تاسیسات هسته ای نطنز دچار آتش سوزی گردید. "نیویورک تایمز" به نقل از یک افسر اطلاعاتی ، حادثه نطنز راناشی از انفجار بمب توسط اسرائیل عنوان می کند. 
حقیقت در مورد این حوادث مشخص نیست. با این حال بیم آن می رود که زیر سایه پاندومی کرونا، درگیری با ایران به نقطه ای خطرناک برسد. 
مجادلات در مورد برجام وارد مرحله سرنوشت ساز شده است. در هفته های پیش رو مشخص خواهد شد که آیا برجام تا انتخابات آمریکا باقی خواهد ماند یا نه.زیرا دو ضرب الاجل در مقابل داریم که می تواند به مرگ توافق هسته ای بیانجامد: 
اولی ماه اوت فرا می رسد. ایران در 3ژوئن با بکارانداختن " مکانیسم حل اختلاف"، ضمن محکوم کردن غرب به عدم پایبندی به مفاد برجام ، یک ماه فرصت داد تا در صورت ادامه این وضعیت، ازحق خود برای الغای کامل یا بخشی از برجام استفاده کند. 
دومین مهلت در ماه اکتبر وزمان پایان تحریم تسلیحاتی ایران خواهد بود. آمریکا با برداشتن تحریم ها مخالف و خواهان تحریم تسلیحاتی نامحدود ایران است. امری که بدون توافق چین و روسیه بعید است به نتیجه برسد. اروپا نیز در این رابطه با اقدامات آمریکا مخالفت می کند. زیرا منجر به نابودی کامل برجام و خروج ایران از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای می شود. 
با به بن بست رسیدن برجام ،جهان بار دیگر در آستانه خطر جنگ در خلیج(فارس) قرارمی گیرد. حال با انفجارهای اخیر در ایران شاید بتوان گفت که "جنگ سایه" اینک آغاز شده است. درست آن گونه که در سال های قبل از از توافق هسته ای شاهد حملات سایبری به تاسیسات اتمی و انفجارات منجربه مرگ دانشمندان هسته ای ایران بودیم . اکنون حتی اوضاع خطرناک تر از آن زمان است.زیرا حال ایران از موشک های پیشرفته و شبکه وسیع نظامیان متحد خود در منطقه و توان حملات سایبری قوی برای تلافی بهره منداست. 
در ماه آوریل ایران برای اولین بار به سیستم آب و نیروگاه برق اسرائیل حمله سایبری کرد که به موقع کشف و خنثی شد. درغیر این صورت ده ها هزار اسرائیلی با مسمومیت(!) ناشی از کلر در آب های آشامیدنی روبرو می شدند". نویسنده مقاله : "رانیه سلوم"(Raniah Sallum). لینک منبع

هیچ نظری موجود نیست: