دشمنی آمریکا و انگلیس، موهبتی برای ج.ا.ایران


روز گذشته کشتی نفت کش انگلیسی در تنگه هرمز توسط نظامیان ج.ا.ا توقیف می شود تا آبی باشد به آتش خشم مردم از اشغال کشتی نفتکش ایرانی توسط انگلستان.
این که چرا ناگهان انگلستان به میدان می آید و بجای آمریکا درخط مقدم رویارویی با ج.ا.ا می ایستد،ظاهرا از عدم توانایی آمریکایی ها در کنترل وهدایت تحولات اخیر خلیج فارس ناشی می شود. سرنگونی پهباداین کشور و  واکنش ناشیانه ترامپ به آن که با تهدید ایران آغاز و با تشکر که هواپیمای دیگر آن ها را سرنگون نکردند دنبال و به ادعای ثابت نشده سرنگون کردن پهباد ایرانی ختم شد،از جمله دلایلی می توانند باشند که بی برنامگی آمریکایی ها را نشان داده و احتمالا موجب جلوآمدن انگلستان در مقابله با ایران شده است.این بازی با توقیف گستاخانه نفتکش ایرانی در جبل الطارق توسط انگلستان آغاز شد
 با وجود آن که یک روز بیشترازتوقیف کشتی انگلیسی توسط ج.ا.ا  نمی گذرد، شواهد و قراین از احتمال بالای باخت انگلیس در این رویارویی حکایت دارد:
-ج.ا.ا به قول معروف نه به" کاهدان" بلکه درست وسط خال زده است و تلاش های روباه پیر برای "خلاف قوانین بین المللی" نشان دادن اقدام ایران و محکوم کردن آن در مجامع ذی ربط  به احتمال زیاد مذبوحانه و بی حاصل خواهد بود. طبق گزارش ها، سازمان اطلاعات وامنیت انگلیس دست داشتن احتمالی روسیه در ایجاد اختلال روی رهیاب های نفتکش انگلیسی و انحراف آن از مسیر اصلی به سمت سواحل ایران را بررسی می کند.یعنی آن اتفاقی که ج.ا منتظرش بود، افتاده است.(به این لینک مراجعه کنید).
باخت بزرگتری که نه احتمالی بلکه حتمی است در عرصه جنگ تبلیغاتی آمریکا وانگلیس علیه ج.ا.ا در پی رویارویی های برجامی به حساب آن ها واریز شده است. مردم ایران با همه مشکلات معیشتی، بر خلاف انتظار ترامپ و رسانه های آمریکایی، در مقابله با زورگویان خارجی ،  همدلی هرچه بیشتری با مسئولین مملکتی از خود نشان دادند. این تهدید خارجی اگر نبود، احتمالا اقشارکم درآمد، برای مطرح کردن مطالبات خود، آنگونه عمل می کردند که ترامپ آرزویش را داشت.
درج.ا.ا ،از موهبت هماورد طلبی های دو کشور بدنام در بین ایرانی ها یعنی آمریکا و انگلیس، اینک پس از سال ها، نه ازمناقشات جناح های حکومتی خبرچندانی هست ونه از ناآرامی های اجتماعی.
 اینچنین هستند مردم ایران، آنگاه که صحبت زورگویی بیگانه در میان باشد. آن هایی که برعکس در جبهه مقابل ایستاده اند، اگر هم شناسنامه ایرانی دارند ولی به ایرانی بودن خود شک کنند.   

هیچ نظری موجود نیست: