در مطب دکتر

امروز12 ژولای2018 ،برایم اتفاق تامل برانگیزی افتاد:
اینجا در اروپا معمولا مردم حداقل هردو سال یک بارجهت معاینه و آزمایشات به پزشک عمومی خود مراجعه می کنند. به کسانی چون من با 60 سال سن آزمایشات اضافی نیز توصیه می شود.با اینحال من 4 سالی می شود که از بس حالم خوب است (!) به پزشک مراجعه نکرده ام.دلیل اصلی شاید تنبلی باشد.هرچند به ضرورت انجام این آزمایشات واقفم.
دیروزتلفنی با دوستی صحبت میکردم و پس از ابراز شگفتی او از این بی خیالی من، تصمیم گرفتم پیش دکتربروم. امروز به مطب دکترخانوادگی و هم وطن یعنی آقای سعید. ف ، که نزدیک منزلمان است مراجعه کردم تا برای آزمایشات عمومی وقت بگیرم. منشی کارتم راگرفت وبعد ازدیدن سوابقم در کامپیوتر گفت: "شما چهارسال است اینجا نیامده اید. باید با دکتر صحبت کنم". وارد اتاق دکتر شد و بعد جناب دکتر با کارت بیمه من به کریدور آمد و با لحنی طلبکارانه و غیردوستانه به من گفت:"شما تشریف ببرید پیش همان دکتری که این چند سال پیشش می رفتید"! گفتم:"ولی من آخرین بارپیش خود شما آمدم". گفت:"چطور ممکن است؟! من خودم این مدت دوبار بیمارستان خوابیده ام. بفرمایید"!خنده ام گرفت و گفتم:"شما احتمالا می توانید کنترل کنید و ببینید که من پیش دکتر دیگری نرفته ام". گفت:"نخیر.من امکان چنین کنترلی را ندارم". و درحالی که کارتم را به من پس می داد دوباره گفت:"بروید پیش همان دکتر"! با عصبانیت که کم کم جای خنده ام را میگرفت، گفتم:"چرا شما نمی توانید به دیگری اعتماد کنید؟ تازه مگر گناه کرده ام اگر در این مدت به دکتردیگری مراجعه کرده باشم"؟! کارتم را گرفتم و از مطب خارج شدم.
نتیجه آن که: به دکتر مریض احوال مراجعه نکنید.زیرا احتمالا اودر ناخودآگاهش شما را مریض تر از خود می پسندد.

البته در شهرما "برمن" چند پزشک هم وطن دیگرهم طبابت می کنند که باعث افتخارجامعه ایرانی این شهر هستند و دیدی اینچنین کاسبکارانه به شغل خود ندارند.     

۱ نظر:

پوریا گفت...

آخ گفتی. اینو باهاتم! چرا پزشکای ایرانی مقیم خارج این‌قدر پول‌دوستن؟