ایندی پندنت: با یک ایران هسته ای خاورمیانه امن تر خواهد بود!

تارنمای روسی Postimees در تاریخ 29 ژوئن 2013 خلاصه مقاله ای از ایندی پندنت را منتشرکرده است که عنوان آن چنین است:" بگذارید بدون خونریزی ایران بمبش را بسازد. با یک ایران هسته ای خاورمیانه امن تر خواهد بود"!
ترجمه تارنمای روسی: "اگر فرض رابر این بگذاریم که ایران به سلاح هسته ای دست نمی یابد و از کمترین امکانی هم برای ساختن آن برخوردار نیست، آنگاه از نظر جامعه جهانی خاور میانه جایی امن تر خواهد بود. واقعیت ولی به نظر پیتر پوپهام ، مفسر ایندی پندنت  درست عکس این است.
در مقاله می خوانیم: وضعیت جهان به گونه ای است که دیر یا زود ایران را به یک درگیری نظامی خواهد کشاند و تنها راه گریز از چنین سرنوشتی ، کسب قدرت بازدارندگی هسته ای از طرف ایران است.
20 سال پیش جنگ سرد پایان یافت و جرج بوش(پدر..)، "نظم نوین جهانی" را اعلام داشت. روس ها از دور خارج شدند و آمریکا توانست با لغو اصول شرایط اعلام جنگ و اشغال نظامی، به تغییر جهان مطابق میل خود بپردازد. عواقب چنین سیاستی را هم اینک در اضمحلال افغانستان ، عراق و لیبی می بینیم. سوریه نیز به همین سمت و سو رانده می شود. در حالی که رهبران ما همچنان سعی در تسریع چنین روندی دارند ، دیگران به وضوح می بینند که یک حکومت پلیسی مانند اسد در سوریه ، بهتر از هرج و مرج ناشی از مداخلات نظامی ما در عراق است.
مفسر ایندی پندنت به سخن وزیر خارجه پیشین بریتانیا ، داگلاس هرد در مخالفت با شرکت کشورش در مداخلات نظامی در کشورهای حوزه بالکان اشاره می کند که گفت: چنین وانمود می شود که گویا ما قادر به برقراری عدالت ، با مداخله در هردرگیری و مشاجره خارج از مرزهایمان هستیم". برای چنین انتقاداتی متاسفانه در حال حاضر هم مانند آن زمان گوش شنوا وجود ندارد.
اوباما، کامرون و اولاند به سبک سابق ، آتش افروزی های نوامپریالیستی را موجب می شوند.
اگر حسن روحانی در کسب سلاح هسته ای برای کشورش تعلل کند، اقدامات نظامی علیه ایران را نهایتا نمی توان منتفی دانست".


نشریه روسی زیر این تصویر می نویسد:
"در ماه مه ،ایران با اعلام آزمایش موفقیت آمیز راکت "سجیل2" موجب نگرانی اروپا واسرائیل شد". 

هیچ نظری موجود نیست: