گردن کج اوباما !


ایرانی های شرافتمند و آزادی خواه، هرچند دل خوشی از حکومت ولایت فقیه ندارند، ولی از هر تودهنی که نیروهای نظامی ایران به جنایت کاران ومتجاوزین آمریکایی بزنند، استقبال می کنند.
جمهوری اسلامی ، در پی "ما بودیم"!، "مابودیم"! کردن آمریکا و اسرائیل ، جهت تصاحب "افتخار" انفجار اخیر در ملارد و اصفهان، که به کشته شدن عده ای از هم وطنان ما هم منجر شد، با رو کردن "پهپاد" پیشرفته جاسوسی به غنیمت گرفته شده از اشغالگران آمریکایی، چنان شوکی به آن ها وارد کرد که جهت ماستمالی کردن آن ، رکورد جدیدی در دروغگویی از خود باقی گذاشتند.
آن ها ابتدا کل ادعای جمهوری اسلامی را تکذیب کردند. بعد با اما و اگر، رسانه های فارسی خود را واداشتند تا با مصاحبه با این و آن ، وانمود کنند که این هواپیمای جاسوسی، یک قارقارک عهد بوقی و به درد نخور بوده است و آنچه را هم جمهوری اسلامی نشان داد، ماکتی است که خودشان ساخته اند. (همه این اظهارات در پادکست های صدای آمریکا، قابل دسترسی است). یک "دروغگویی روز" دیگر هم مربوط می شود به دستگیری جاسوسان سیا در ایران و لبنان. سایت رادیو فردا، سه هفته قبل می نویسد:"چهار مقام کنونی و پیشین آمریکا می گویند که طی شش ماه اخیر 10 جاسوس که با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا همکاری می کردند در ایران و لبنان دستگیر و احتمالا اعدام شده اند". در حالی که بی بی سی ، دیروزمی نویسد:" حزب الله نام جاسوسان سیا را اعلام کرد!...یکی از سخنگویان سیا گفته است که در مورد ادعاهای جعلی اظهار نظر نمی کند... جنیفر یانگ‌بلاد، از سخنگویان سیا، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: "این سازمان به طور کلی به ادعاهای نادرستی که از طرف گروه‌های تروریستی مطرح می‌شود، پاسخ نمی‌دهد..."
ازنمونه های جدید دیگرهم جارو جنجال بر سر "طرح ترور سفیر عربستان" بوسیله ج.ا.ا بود که پروژه اش از همان روز اول با استهزاء برخی دیپلمات های پیشین خود آمریکا مواجه شد ولی صدای آمریکای خودمان، چه "رساله های کارشناسانه"ای که دراثبات آن به خورد مردم نداد. این است بخشی از نمونه های حی و حاضر عوامفریبی های رسانه ای "ابرقدرت" مدعی رهبری جهان!
اینک ،با درخواست باراک اوباما از جمهوری اسلامی، به پس دادن "پهپاد" جاسوسی و با ذکر مشخصات آن ، آشکار شد که بر خلاف ادعاهای قبلی آمریکا و "صدا"یش، این پرنده نظامی، اولا بسیار مدرن و نوساز و ثانیا بسیار مهم و سری بوده است. ازگردن کج اوباما در مقابل ج. ا، همچنین می شود حدس زد که "پس دادن" یا "پس ندادن" این هواپیمای بی سرنشین ، در روند مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا هم بی تاثیر نخواهد بود.که اگر چنین باشد، پس از اشغال سفارت آمریکا در سال 58و شکست عملیات نجات گروگان ها، با سقوط هواپیمای این کشور در طبس که موجب باخت انتخاباتی جیمی کارترشد، باردیگر جمهوری اسلامی می رود تا مهرونشانی از خود برپیشانی سرنوشت رئیس جمهور آمریکا بکوبد. مقامات ج.ا.ا فعلا اعلام داشته اند که درخواست اوباما را اجابت نخواهند کرد.
رادیو فردا، امروز14دسامبر،بخشی از مصاحبه وزیر دفاع آمریکا با" فاکس نیوز" را منتشر کرده است با این عنوان:"تاکید وزیر دفاع آمریکا بر ادامه عملیات(جاسوسی) هواپیما های بی سرنشین در ایران"!همین رادیو، دو هفته پیش درتحلیلی پیرامون مساله ایران می نویسد:"...تحریم ها تنها سبب کمبود وتورم شده است .اما درآمد نفت ایران همچنان در رگ های اقتصاد این کشور خون تزریق می کند و هیچ احتمالی از شورش گرسنگان به چشم نمیخورد..."! شکم گندگانی که با وجود به یغما بردن حاصل کار 99 درصد خود آمریکایی ها، هنوز ولع غارت دیگران را دارند، برای پیش بردن سیاست های نفرت انگیز خود،اینک در آرزوی "شورش گرسنگان" ایران، روز به روز حلقه تحریم های اقتصادی را تنگ تر می کنند.
با اعترافات آمریکا و اسرائیل به جاسوسی ، ترور دانشمندان و خرابکاری نرم و سخت افزاری در تاسیسات صنعتی ونظامی ایران، وبا وضع شدیدترین و کینه توزانه ترین تحریمات اقتصادی ، هنوز عده ای ایراد می گیرند که چرا آمریکا را "دشمن"، می نامید؟! پ نه پ ، از"عشق" بیش از حداست که این گوریل پایش را روی گلوی دیگران می گذارد و فشار می دهد و مدعی هم می شود که: ببینید، این ها عرضه نفس کشیدن هم ندارند، چه رسد به داشتن استقلال!
نشریه آلمانی "فوکوس آنلاین" ، دیروز13 دسامبر 2011 نوشت:" اوباما از ایران در خواست باز پس دادن هواپیمای بی سرنشین جاسوسی آمریکا را کرد!...آمریکایی ها که ابتدا منکر از دست دادن "پهباد"توصیف شده از جانب ایران شده بودند، اینک از زبان رئیس جمهور باراک اوباما، درخواست بازپس گیری آن را داده اند."
در پایان مطلب، یک آلمانی به نام "اووه"، کامنتی بدین شرح گذاشته است:" دزدی با وسایل دزدیش وارد خانه ای شده است و پس از گیرافتادن از صاحبخانه می خواهد که وسیله دزدیش را پس دهد؟! این دیگر یک شوخی تلخ بیش نیست"!

۳ نظر:

ناشناس گفت...

مقالاتتان بسیار جالب و پر بار می باشد,از شما متشکرم.

تیرداد گفت...

جناب صدری با درود. کدام ایدیولوژی و ایسمی در خدمت کرامت و حرمت انسان ها بوده؟ در طول تمام تاریخ، چند نفر را میشناسید که بخاطر آزادی انسان ها و نه برای قدرت، پول، سکس، و .....غیره، رهبر شدند؟ همان طور که گفتید، مردم بازیچه و نهایتآ قربانی سلطه طلبی قدرت های بزرگ هستند، چه در غرب و چه در شرق. و این قصه ادامه دارد........

Khosro Sadri گفت...

سلام.به نظر من ایدئولوژی ها الزاما برای خدمت به قدرت ها نیست که شکل می گیرند.بلکه این قدرت ها هستند که از ایدئولوژی ها در جهت اهداف خود سوء استفاده می کنند. ایدئولوژی ذاتا بد نیست.شما اگر چیزهای خوب ایدئولوژی های مختلف را جمع کنید و راهنمای خود قرار دهید، خوب آن هم خودش می شود یک ایدئولوژی.
مارکس به نظر من یک ایدئولوگ انساندوست بود.