بازی روسیه با ج.ا. ایران ، در اسناد ویکی لیکس

سایت اسرائیلی Kursor، در تاریخ 29 نوامبر2010، مطلبی دارد به شرح زیر :
"ویکی لیکس :روسیه ارسال S-300 به ایران را وسیله شانتاژ اسرائیل قرار داده بود!
روسیه در ازای خودداری از اجرای قرارداد فروش موشک های اس-300 به ج.ا. ایران ، به اسرائیل پیشنهاد کرده بود که هواپیماهای بی سرنشین و تجهیزات آن را، به مبلغ یک میلیارد دلار به روسیه بفروشد.
در اسناد افشا شده همچنین آمده است که " آلن تایشر" ، معاون بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه آمریکا، خاطر نشان کرده است که روسیه در سال 2009 آماده فسخ قرارداد فروش این سامانه دفاعی در برابر دریافت هواپیماهای بی سرنشین بود. ولی در اورشلیم بیم آن می رفت که تکنولوژی جدید هواپیماهای بی سرنشین " سریعا به دست چین بیافتد".
دیرتر ، در اکتبر 2010، کنسرن اسرائیلی "تاآسیا آویریت" ، با شرکت روسی "آبارون پروما"، قرارداد ارسال مجموعه مربوط به هواپیماهای بی سرنشین به روسیه را امضاء می کند. یک ماه پیش از آن ، رئیس جمهور روسیه ، مدودف، فرمان اجرایی شدن قطعنامه شماره 1929 مورخ 9 ژوئن 2010 کمیسیون امنیت سازمان ملل در مورد تحریم ایران را صادر کرد که در آن از جمله فسخ قرارداد فروش موشک های اس-300 به ایران، در نظر گرفته شده است".
(پیام مهم خبر فوق این است که غرب، نه روسیه بلکه چین را یک دشمن استراتژیک تلقی می کند).
"لوموند" نیز درتفسیر این خبر از جمله می نویسد: "مسکودر ازای امتناع از فروش اس-300 به ایران، از اسرائیل هواپیمای بی سرنشین خواسته بود" .
سایت اسرائیلی فوق، در همین شماره از جمله مطلبی دارد که در آن ادعا شده است که مهندسین اسرائیلی، تصویر ستاره داوود را در پشت بام فرودگاه بین المللی تهران ، به صورت منور ، ایجاد کردند! (با عکس هوایی "گوگل").
چنین خبری، همزمان با ترور یکی از دانشمندان هسته ای در تهران، نوعی قدرت نمایی اسرائیل ارزیابی می شود.

هیچ نظری موجود نیست: