ما " زمینی" ها


با خودم فکر می کردم که اگر یک موجود خیالی از یک سیاره دیگه ، سفینه اش بالا سر زمین پنچر بشه و بیاد بشینه زمین و بعدش نه با مردم عادی بلکه با دانشمندامون بحث وصحبت کنه ، حتما دست آخر انگشت به دهان می مونه که: این عقب افتاده های ذهنی چگونه می توانند با این همه نادانی زندگی کنند؟! . البته ممکنه عقب مانده تر از ما هم در کهکشان های دیگر وجود داشته باشه. ولی اون که تونسته خودشو به زمین برسونه، بسیار باهوش تر از ما باید باشه و حق داره از ما تعجب کنه. زیرا در پاسخ به اساسی ترین و مهم ترین و ضروری ترین پرسش های "بین الکهکشانی"، یعنی: "زکجا آمدم و آمدنم بهر چه بود"، شاگرد کلاس اول" متاگالاکسی" ها هم محسوب نمی شویم . و در حالی که خانه پدری خود، یعنی کره زمین را خراب و کلنگی کرده ایم، هنوز توش بچه مانده ایم و همش باهم دعوا می کنیم و در مورد هیچ مساله ای ، از جمله همین سوال مهم، نتونستیم به یک نظر واحد و غیر فانتزی برسیم . یعنی سوادش را نداریم. 
بعدش هم یارو می پره تو سفینه ودر حالی که صدای قهقهه خندش درجو کره زمین طنین انداز شده ،گردش کهکشانی اش را نیمه تموم رها می کنه و با عجله برمی گرده به سیارش تا فیلم ما زمینی ها رو تو مسابقه "کلیپ های خنده دار" خودشون نمایش بده و یه سفینه مدرن جایزه بگیره. ...آهای بیایید ببینید که 14 میلیارد سال بعد از "بیگ بنگ"، در کهکشان راه شیری، سیاره ای هست که آدماش در ساختن بمب اتم واسلحه برای کشتن همدیگه از ما خیلی پیشرفته ترند. ولی خیلی هاشون فقیر وگرسنه اند و مثل موجودات 14 میلیارد سال قبل از "بیگ بنگ"(!)، دانشمنداشون هم هنوز نمیدونند چرا و چگونه جهان درست شده !!! 
(چرایی ش که البته تو سرمون بخوره. خود این یارو هم فکر نکنم بدونه).

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خسرو گرامی
منظورتان از مفهوم عقب مانده ذهنی چیست؟
تار و پود هستی از ذره تا کهکشان ساخت دیالک تیکی دارد.
ذهنی فقط می تواند قطبی از دیالک تیک ذهنی ـ عینی باشد.
عقب ماندگی ذهنی و معرفتی با عقب ماندگی عینی و طبقاتی رابطه متقابل دیالک تیکی دارد و هیچ کدام از دو قطب دیالک تیک های عینی هستی به تنهائی وجود ندارند و نمی توانند وجود داشته باشند.
بقیه نظرات تان در باره شناخت جهان نادرست اند.
تئوری شناخت مارکسیستی و بویژه لنین در این زمینه میراث گرانقدری به ارث گذاشته است.
در هر صورت من می توانم اگر روزی خواستی ادبیات مارکسیستی مربوطه را یا به فارسی و یا به آلمانی برای تان بفرستم.
زنده باشید.