سرنوشت اشرف غنی در انتظار زلنسکی!

روز گذشته زلنسکی در پناهگاه زیرزمینی که گفته شد در کیف قراردارد،  با چهره ای خسته به پرسش های خبرنگار "سی ان ان" پاسخ داد. 
 مفسر"سی ان ان" قبل از پخش مصاحبه ،به کم خوابی او در روزهای گذشته و چشمان قرمزش اشاره نمود. 
 از زلنسکی سوال شد که چه پیامی برای بایدن دارد؟ او که یک بار قبلا از بایدن انتقاد کرده و مورد خشم کاخ سفید واقع شده بود، نا امید و دلشکسته سری تکان می دهد و می گوید که از بایدن ممنون است، ولی اوکرایین نمی تواند بدون کمک او بر روسیه غلبه کند. 
او می گوید که روسیه اینک همه شهرهای مهم اوکرایین را محاصره کرده است. 
 زلنسکی دیروز همچنین در تماس با اجلاس نمایندگان اتحادیه اروپا، ملتمسانه از آن ها خواهش می کند که اوکرایین را به این اتحادیه بپذیرند. 
امید او از این کمک خواستن ها این است که شایدغرب نجاتش دهد. 
 ولی کاملا مشخص است که پس از اخطار روسیه مبنی بر مجازات شدید کسانی که بخواهند در این رابطه دخالت کنند، کسی به داد زلنسکی نخواهد رسید. 
 زلنسکی از طرف دیگر تحت فشارگروه های نئونازی سازمان داده شده توسط آمریکا و انگلیس قرار دارد که او را از کنار آمدن با روسیه برحذر می دارند. زیرا از شروط روسیه خلع سلاح این گروه هاست. 
 روسیه ولی پس از سپری شدن شوک خبری تحریم های یک پارچه غرب، اینک با اعتماد به بنفس خوب و تسلط کامل بر وضعیت سیاسی و نظامی، گام به گام عرصه را بر نظامیان و رهبران اوکرایین تنگ تر می کند. 
 اکنون با اطمینان بیشتری می توان گفت که بعید است کشورهای غربی بتوانند حتی مزاحم روسیه در راه رسیدن به اهدافش در اوکرایین شوند. 
 قرار ملاقات امروز(2مارس) هیئت روسی و اوکرایینی،پس از چند بار خلف وعده طرف اوکرایینی و تغییر ساعت آن، دست آخر در حالی که نمایندگان روسیه در بلاروس، مطابق آخرین قرار، منتظر آن ها بودند، به فردا موکول شد. 
 همانطور که اشاره شد، اینک بین ارگان های سیاسی اوکرایین در مورد چگونگی واکنش به خواست های روسیه هماهنگی وجود ندارد. 
از این رو به اعتبار توافق با هیئت اوکرایینی،حال در مسکوبه دیده تردید نگاه می شود. 
زیرا کاملا مشخص نیست که این توافق ها با کدام بخش از حاکمیت اوکرایین صورت می گیرد. 
 سرهنگ "مک گرگور" ، مشاور سابق پنتاگون امروز در مصاحبه ای می گوید:" در شرق اوکرایین نیروهای این کشور کاملا محاصره شده اند...زلنسکی شکست خورده است. آمریکا به او گفته بود که اگر اعلام بی طرفی کند از او حمایت می کنیم"! 
 اشرف غنی زرنگ تر از آن بود که به توصیه آمریکا در افغانستان بماند و کشته شود. حال به نظر می رسد که زلنسکی نیز در بهترین حالت می تواند سرنوشتی چون او داشته باشد. 
 ما ایرانی ها این را خوب می دانیم که آمریکا نوکرانش را تنها می گذارد و پی کارش می رود.

هیچ نظری موجود نیست: