غرب تا با خاک یکسان نشدن اوکرایین آرام نخواهد شد!

 

در حالی که بحران کنونی اوکرایین ، با التزام غرب به "بی طرفی" این کشور اجتناب پذیر بود، کشورهای ناتو حاضر نشدند به این خواست امنیتی روسیه پاسخ مثبت دهند. 
بعد از اقدام نظامی روسیه، وقتی زلنسکی پیشنهاد مذاکره در باره پذیرش بی طرفی اوکرایین را می دهد و چین و روسیه از این پیشنهاد او استقبال می کنند،  غربی ها مانع او شده، بلافاصله مقامات انگلیس و فرانسه اعلام می کنند که:جنگ دراوکرایین چند سال ادامه خواهد داشت. یعنی ما اجازه حل و فصل بحران را نمی دهیم. همزمان ارسال سیل تسلیحات جدید به اوکرایین از سر گرفته می شود. حتی آلمان را مجبور می کنند که سیاست عدم ارسال سلاح به مناطق بحرانی را کنار گذارد و به اوکرایین اسلحه ارسال کند. 
و امروز پس از آن که بار دیگر اوکرایین و روسیه برای یافتن راه حل خروج از بحران قرارملاقات گذاشته اند، کشورهای ناتو تصمیم می گیرند که جت های جنگنده پیشرفته به اوکرایین تحویل دهند. 
بدین ترتیب مشخص می شود که آن ها مانع آتش بس و خواهان ادامه درگیری تا آخرین قطره خون مردم اوکرایین و ویران شدن سرزمینشان هستند. 
پیام آن ها روشن است: ما اوکرایین را برای تهدید روسیه و عضویتش در ناتو لازم داشتیم. یک اوکرایین بی طرف به درد ما نمی خورد. پس بگذارخاکش را به باتلاق روسیه تبدیل کنیم.

هیچ نظری موجود نیست: