پیش بینی هایی در مورد ایران!

 

پیش بینی هایی پیرامون برنامه هسته و موقعیت ایران در سال 2022! 

سازمان "پروژه سندیکا" معمولا در پایان سال میلادی، پیش بینی کارشناسان خود را در مورد مسائل سیاسی و غیره منتشر می کند. 
درآستانه سال 2022، آنچه نشریه این سازمان از زبان صاحب نظران خود در باره ایران نوشته، به طور خلاصه از این قرار است: 
"شلموبن آمی": در سال پیش رو مذاکرات هسته ای با ایران وضع ژئوپلیتیک منطقه را مشخص خواهد کرد. با خاتمه فشار حداکثری آمریکا، هیچ توافق هسته ای در سال 2022 تا آن اندازه نمی تواند کامل باشد که ازتقابل اسرائیل و ایران بکاهد.بی اعتمادی متحدان عرب آمریکا در منطقه به شکل گیری موقعیت استراتژیک جدیدی بر مبنای نزدیکی ایران، ترکیه و قطر کمک می کند. 
"فاواز گرگز":در سال 2022 مذاکرات برای احیای توافق هسته ای با ایران، یا با موفقیت و یا شکست روبرو می شود که هر یک از این نتایج می تواند عواقب بزرگی در پی داشته باشد. یک سناریو،احتمال حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران است  که منجر به درگیری گسترده‌ و کشیده شدن پای آمریکا به باتلاق منطقه خواهد شد...در چنین حالتی جامعه جهانی که به دلیل کرونا، بحران روسیه و اوکرایین و رقابت چین و آمریکا تحت فشار است، با توفان پدید آمده در خلیج فارس نیز روبرو خواهد شد. 
"ریچارد هاس":ایران و آمریکا نمی توانند بر سر شرایط احیای برجام به توافق برسند و ایران به غنی سازی اورانیوم تا آستانه شکست توافق هسته ای ادامه خواهد داد. 
"استفان روچ":شاهد کاهش شدید ارزش دلاردر سال 2022 در جهان خواهیم بود....عادی سازی سیاست پولی و تأخیر فدرال رزرو آمریکا فشارها را بر دلار افزایش خواهد داد... 
"خاویر سولانا": اتحادیه اروپا به مسائل دفاعی و امنیتی در سال آینده اهمیت بیشتری می دهد...و به ارتقای ظرفیت های خود در این زمینه می پردازد"... (لینک نشریه)

هیچ نظری موجود نیست: