تفاوت "آسانژ" و "امانپور" ؟

 

برای تلفظ صحیح هر واژه باید به زادگاه آن مراجعه کرد. و تلفظ صحیح "لیبرالیسم" را از چه جایی بهتر از شبکه "سی ان ان" آمریکا می توان آموخت؟ 
خانم "کریستین امانپور"، خبرنگار نامی این شبکه اخیرا بخاطر اظهاراتی مرکز توجه قرار گرفت که این اظهارات و عواقب آن سرشار بود از تمرین و سرمشق درس "لیبرالیسم". 
مرور این رخداد به "لیبرال" های وطنی توصیه می شود. 
ماجرا از این قرار بود که خانم امانپور، با آن که حتی "از گل نازک تر" هم در باره "آن ماجرا" به زبان جاری نکرده بود، ولی احتمالا بخاطراستفاده از لهجه نه چندان غلیظ و بومی، مورد سرزنش قرارگرفت و به او دستور داده شد که در ملاء عام با صدای بلند بگوید:"...خوردم". 
راستش باورم نمی شد که ایشان اصول"لیبرالیسم" را تا آن حد مقدس بداند که بخاطر گناه مرتکب نشده اش، صرفا برای "درس عبرت" دیگران شدن، غرور و شخصیت خود را با "...خوردم" گفتن زیر پا بگذارد. 
ولی او این کار را کرد. 
نوش جانش! 
وقتی "جولیان آسانژ" که وجه اشتراکش با امانپور ها، فقط "ژورنالیست" نامیدن آن هاست، زیرتیغ تیز بی عدالتی و تحت شرایط سخت، یک قدم از سلوک انسانیش پا پس نمی نهد، هر وجدان بیداری ازخود می پرسد که : 
تفاوت این ها با یکدیگر چیست؟ 
و من کجا ایستاده ام؟

۲ نظر:

Unknown گفت...

سلام و درود
با سپاس از شما
البته جسارتا قیاس عملکرد این دو نفر به عقیده ی من قیاس مع الفارق است، چرا که جنس و مرام این دو باهم متفاوت است.
یکی خبرنگار و گوینده ی خبر و در استخدام یک شبکه ی خبری که باید خط مشی آن شبکه را رعایت کند و غم کار و نان هم به کنار. در مقابل، دیگری فردی مستقل و خودساخته که مدیر است و بنیانگذار.
حق یارتان






















Khosro Sadri گفت...

با تشکر از شما. منظور من البته نشان دادن بی محتوا بودن ادعای آزادی بیان در "لیبرالیسم" است که هم دامن آسانژ را به مثابه یک عدالت خواه می گیرد و هم چاقویی است که حتی دسته خود ، یعنی منادیان "لیبرالیسم" مثل امانپور، را می برد. و نیز تفاوت این دو در واکنش به فشار که یکی به غلط کردم می افتد و دیگری حتی به قیمت جان و جوانی اش، از کرده خود ابراز پشیمانی نمی کند.