آغاز "قرن آسیا"!

فیگارو- 16 آوریل:
"ویروس کرونا غرب را به زیر می کشد و "قرن آسیا" را آغاز می کند!
بحران کرونا آشکار کرد که : گسترش دمکراسی بوسیله " جهانی سازی " توهم غرب بوده است...
نشانه های شروع قرن آسیایی را ما در زیر آسمان خراش های نورانی شانگهای ویا بنادر سنگاپور، آنجا که همه راه ها به هم می پیوندند در انتظار بودیم. ولی دست آخر آن را در بیمارستان های "ووهان" صنعتی یا "دیترویت چین" و پراکنده درمراکز مزارع برنج امپراتوری آسیا پیدا کردیم.
"قرن آسیا" واقعا در سال 2020 آغاز شد. در سال های اخیر زمزمه : "قرن 21 آسیایی است" ، در سالن های غرب به گوش می رسید. کسی اما علاقه ای به باور به آن نداشت.
آسیا بیدار شد، با اقتصاد و قدرت فن آوری.غربی ها ولی می پنداشتند که بخاطربرتری مدل دمکراتیک خود ، باز یک قدم جلوتر هستند. وبا خیال راحت و بدون نگرانی مورچه های آسیایی را به تماشا نشستند که شبانه روز مشغول ساختن شاهراه های آینده و شهرهای "آنتی اتوپیا" بودند...
و ناگهان ویروس به خانه سالمندان و روستاهای ما آمد و سیاستمداران ما را نیز همچون بیمارستان هایمان در خود غرق و سرگردان کرد.
مقایسه عملکرد کشورهای آسیایی با کشورهای غربی در مبارزه با کرونا ، کارآمدی آن ها را نشان می دهد.
حال دیگر برای متهم کردن چین بخاطر همه بدبختی هایمان بسیار دیر شده است: زمانی که غرب برای کاستن از هزینه ها از اهداف استراتژیکش دست برمی دارد و ارزش های بنیادین خود از جمله دمکراسی ، حقوق بشر و آزادی را مورد تردید قرار می دهد".

هیچ نظری موجود نیست: