جولیان آسانژ: آینه وجدان جهان معاصر


چگونه می توان در جهانی که به بهانه دمکراسی ، تنها در همسایگی کشورما، میلیون ها نفررا کشته وآواره کرده اند، کسانی را به جرم آگاهی دادن به مردم، در مورداعمال و تصمیمات به ظاهر نمایندگان همین مردم، یعنی سیاستمداران، تحت تعقیب و شکنجه قرارداد؟
برادلی منینگ،سرباز آمریکایی در عراق، پس از آن که در همکاری با "ویکی لیکس" ، برخی اسناد جنایات ضد بشری ارتش آمریکا در عراق(ازجمله این فیلم) را در اختیار عموم قرار داد، به سرنوشت آنچنان شومی در زندان های آمریکا دچار شد که اعتراض مقامات رسمی خود آمریکا را هم برانگیخت:
"فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پس از "احمقانه" خواندن نحوه برخورد وزارت دفاع با فرد متهم به نشت اسناد آن وزارتخانه به گروه ویکی لیکس استعفا داده است.
...ارتش آمریکا می گوید از آنجا که احتمال دارد آقای منینگ دست به خودکشی بزند او را در زنجیر نگاه می دارد".(بی بی سی فارسی-13مارس2011).
جولیان آسانژ ، موسس ویکی لیکس هم، پس از دوسه سال تلاش آمریکایی ها، جهت دستگیری اش، بخاطر آنچه جاسوسی نام نهاده اند، والبته به بهانه سوء استفاده جنسی ، اینک از ترس عواقب اطلاع رسانی به مردم، درسفارت اکوادور در لندن پناهنده شده است . تنها عناوین اخباررسمی و نقل قول های زیر، برای درک وضعیت نگران کننده او کفایت می کند :
"...برخی محافظه کاران آمریکا خواهان اعدام جولیان آسانژ هستند..."( اشپیگل آنلاین.12 ژوئن 2010)
"اکوادور به موسس ویکی لیکس پناهندگی سیاسی داد"!(بی بی سی 16اوت2012)
"هشدار بریتانیا برای دستگیری آسانژ در سفارت اکوادور"!(بی بی سی16 اوت2012)
" واکنش شدید بریتانیا به اعطای پناهندگی به موسس ویکی لیکس"( بی بی سی 17 اوت 2012)
"سرنوشت جولیان آسانژ را در واشنگتن تعیین می کنند!... آمریکا در پی دستگیری جولیان آسانژ و بردن او برای محاکمه به اتهام جاسوسی و تروریسم به آمریکاست ...(صدای روسیه-19اوت2012)
افشین مبصر، مفسر بی بی سی هم در مقاله سرشار از تناقض خود به نام "معمای جولیان آسانژ"، همسو با رسالت رسانه اش و به قصد آماده کردن افکار عمومی جهت انداختن "طناب دمکراسی" به گردن آسانژ، از جمله می نویسد:
"...گرفتاری فعلی آقای آسانژ اصلا ربطی به ویکی لیکس ندارد. مسأله او این است که دو زن در سوئد از او شکایت کرده و او را متهم به تعرض جنسی کرده‌اند".(بی بی سی18 اوت2012).جناب مبصرهیچ اشاره ای به این واقعیت نمی کند که آسانژآمادگی خود را برای حضور دردادگاه رسیدگی به"تعرض جنسی"، بارها اعلام کرده است. مشروط برآن که به دنبال آن، اورا به آمریکا تحویل ندهند.
ازمنادیان دروغین آزادی بیان باید پرسید که چرا مردم جهان ،اطلاعات از فیلترهای رسانه ای آمریکا و سرمایه داران عبور کرده را ، لاجرعه باید سر کشند و به به بگویند ولی حق دسترسی به اخبار خام را ندارند ؟! سرنوشت آسانژ، در مصاف اعتراضات مردمی با تیغ تیزجهانخوار رقم خواهد خورد و درآینه وجدان بشریت بازتاب خواهد داشت.دراین اعتراضات شرکت کنیم!
فرانکفورت: "برادلی منینگ" را آزاد کنید! افشا کردن جنایت، جنایت نیست!

هیچ نظری موجود نیست: