در باره حادثه 11 سپتامبر


خوشبختانه، باوجود تلاش رسانه های به قدرت وابسته آمریکایی، برای "تئوری توطئه" نامیدن اظهارات کسانی که دست دراز توطئه گران واقعی را در پس حوادث 11 سپتامبر می دیدند، امروز دیگر به یمن تحقیقات کارشناسان غیر وابسته ، کمتر کسی را می توان یافت که انگشت اتهام را به سوی کسانی جز اشغالگران عراق و افغانستان ، نشانه رود. شاید، 4سال دیگر، در روزی چون امروز، افکار عمومی جهان و آمریکا، آشکار گویی در این رابطه را، به مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز تحمیل کرده باشد. نسل های بعدی هم شاید، 11سپتامبر را در کنار اول آوریل، روز "دروغ شاخدار"، ولی از نوع تراژیک آن ، اعلام دارند.
کانال تلویزیونیORF سال گذشته فیلمی مستند ، درباره آنچه 11 سپتامبر 2001 در آمریکا رخ داد، نمایش می دهد که درآن کارشناسان حرفه ای عرصه های مختلف، ارزیابی خود را ، براساس تحقیقات صورت گرفته، پیرامون این حادثه، بیان می دارند. ترجمه خلاصه این فیلم از زبان آلمانی، به شرح زیر است:
"آنچه در پشت 11 سپتامبر پنهان شده است:

هدف این فیلم از بررسی 11 سپتامبر2001 ، نشان دادن علامت سوال ها و نه پاسخگویی به ابهامات است...اگر به سایت اف بی آی ، سری بزنید، در لینک مربوط به "تروریست ها" خواهید دید که اسامه بن لادن، نه برای آنچه در 11سپتامبر به او نسبت دادند ، بلکه بخاطر شرکتش در عملیات تروریستی سال 1998، متهم شده است.مطابق گزارشات رسمی ، که از سال 2002 تا 2005بر پایه "تحقیقات" ارائه شد، علت فروریختن برج های دوقلو در نیویورک، ذوب شدن ستون های فولادی، در اثر حرارت زیاد ناشی از اصابت هواپیما عنوان شده است. مهندسین ساختمان های مشابه و کارشناسان در مصاحبه های خود ، این برج ها را حتی در مقابل برخورد چند هواپیما و انفجار مواد سوختی آن ، غیر قابل ریزش می دانند. دودهای سیاه برخاسته از محل اصابت هواپیما ها، نشان از عدم وجود اکسیژن کافی و سوخت ناقص است که نمی تواند حرارت زیادی تولید کند. فیلم آتش سوزی آسمانخراشی در اسپانیا نشان می دهد که در آتشی به مراتب سوزان تر، ستون ها فرو نمی ریزند. با اینحال در نیویورک، 25 دقیقه پس از برخورد هواپیما، برج جنوبی و سپس شمالی، کاملابرزمین می ریزند. دراینجا، طبقات تحتانی، زیر فشار طبقات فوقانی بدون مقاومت ، تنها در عرض 8ثانیه پایین می آیند و این تنها در اثر انفجار همزمان در ستون های فولادی آنها می تواند رخ دهد. وگرنه حداقل ده برابر چنین زمانی تا فروریختن کامل ، لازم خواهدبود. یکی از کارمندان برج جنوبی که هنگام برخورد هواپیما در چند طبقه بالاتر به سر می برد وبه همراه چند نفر دیگر جان سالم بدربرد، میگوید، به وسیله آسانسوری که کار می کرد خود را به طبقه همکف رسانده اند و هنگام عبور از طبقات نیمه تخریب شده هم ، حرارت زیادی از داخل آسانسورقابل احساس نبود. با این حال چند ثانیه پس از خروج آن ها از ساختمان ، برج می ریزد.
کوین ریان ، یکی از متخصصان آزمایشگاه سازمان NIST که گزارش رسمی دلیل ذوب شدن ستون های فولادی و ریختن برج ها را تهیه می کرد، پس از آن که اسناد و مشاهدات خود، از تقلب درنتایج آزماشگاه را علنی می سازد ، توبیخ و اخراج می شود. او در مصاحبه ای می گوید: مطابق نتایج، حتی اگر حرارت در محل برخورد هواپیما، آنقدر بالا رفته که ستون های اطراف را ذوب کرده باشد، ساختار برج ها آن گونه است که این امر موجب انهدامشان نمی شود. او می گوید که در گزارش های اولیه آمده بود که میزان حرارت، پایین تر از مقدار لازم برای ذوب فولاد بوده است، ولی با شگفتی شاهد بودیم که آن را در گزارش نهایی نادیده گرفتند. در شبیه سازی آزمایشگاهی هم که صورت گرفت، طبقات فرو نمی ریزند و فولاد ذوب نمی شود. ولی در گزارش رسمی درست عکس آن ارائه می شود. NIST در گزارشات خود، تمام اطلاعات در مورد مواد، مقدارسوخت هواپیما، و حرارت و غیره را به دلخواه خود، برای کسب نتیجه ای از قبل گرفته شده، کم و زیاد می کند.
جالب تر،ساختمان 47 طبقه شماره 7 است، که خود بخود، 7 ساعت پس از ریزش برج دوم ، با سرعت سقوط آزاد می ریزد.(هواپیمایش گویا وسط راه خراب شده است!). در گزارشات گفته اند که مواد مذاب از برج های دوقلو روی آن ریخته و اسکلت آن را نیز ذوب کرده است. در حالی که تصاویرویدئویی به وضوح  وقوع انفجاردرطبقات را نشان می دهد.(دراین مورد تا کنون چندین کارشناس از کشورهای گوناگون، در سمینارهای خود، که در شبکه های تلویزیونی اروپا نیز پخش شده است، نتایج مشابهی ارائه داده اند. همچنین شهادت دهها نفر، جای شکی باقی نگذاشته است که پیش از 11 سپتامبر، مواد انفجاری را درپای ستون های فولادی طبقات ساختمان ها، جاسازی کرده اند.درمورد این جاسازی ها هم ، برخی کارمندان برج ها مشاهدات خود را بیان داشته اند ).ماموران آتش نشانی و افراد نزدیک به محل، در مورد صدای انفجارات پی درپی و نیز آتش حاصل از آن ، درآستانه ریزش ساختمان، شهادت می دهند. در میان آن ها،از جمله یکی از مسئولین دائم تعمیرات برجهاست که بخاطر به خطر انداختن جانش برای نجات مجروحین داخل ساختمان، حضورا مورد تقدیر جرج بوش قرار می گیرد. ولی پس از آن که علی رغم میل مسئولین، در شوهای تلویزیونی، ازانفجارات سخن می گوید، مورد غضب واقع می شود. او اینک معتقد است که: این آش را دولت بوش پخته است.
ساعت 9 و37 دقیقه، ظاهرا هواپیمای دیگری به ساختمان وزارت دفاع ، پنتاگون اصابت می کند. برخی صاحب منصبان عالی رتبه نظامی آمریکا، شک و تردید خود را از صحت گزارشات رسمی پیرامون این حادثه ابراز می دارند. 38 دوربین مدار بسته ، قاعدتا می بایست تصاویری از اصابت هواپیما به ثبت رسانده باشند. تنها تصاویرویدئویی منتشره در سال 2006 هم بوضوح انفجار و نه برخورد هواپیما را نشان می دهد.قطر حفره بجا مانده از این انفجار، 5 متر است.در حالی که بوئینگ مسافربری 757 که گفته شده است به این محل اصابت کرده است، 36 متر عرض و 13.5 متر ارتفاع دارد. هواپیما هم گویا پس از برخورد آب شده ودر زمین فرو رفته است. کارشناسان و مسئولین رادار های نظامی آمریکا، در مصاحبه های خود، نزدیک شدن هر شیء پرنده ای را به ساختمان پنتاگون، که محافظت شده ترین مکان روی زمین می نامند، غیر ممکن می دانند و در این مورد توضیحات مفصل می دهند. پنتاگون، خود مستقلا نیز دارای سیستم ضد هوایی خودکار است. دونالد رامسفلد، برای توجیهات بعدی، چند روز قبل از حادثه، پروتکل واکنش رادار را تعویض و به حالت "کم فعال"، تبدیل می کند. هیچ مقامی از وزارت دفاع، برای این "بی توجهی ها"، نه تنها مجازات نمی شود، بلکه مهمترین آن ها ترفیع هم می گیرند.
(با اینحال آنچه در پنتاگون رخ داد، به نظر میرسد کاملا با نقشه هایی که کشیده بودند اجرا نشده است و دستپاچکی و ضد و نقیض گویی در رفتار و گفتار مسئولین رسمی ، در این مورد به ثبت رسیده است).
در 11سپتامبر، ظاهرا بین 20 دقیقه تا یک ساعت و نیم، هواپیماها از رادار خارج شده بودند ولی برای نخستین باردر این کشور،هیچ کدام از اقدامات نوبتی درنظرگرفته شده ، برای چنین وضعیتی، اجرا نمی شود.
اعضای القاعده، از مسلمانان فناتیک سلفی هستند. با اینحال ، مصاحبه ها با نزدیکان و دوستان برخی از این 19 "هواپیما ربا"، نشان می دهد که آن ها، فاقد چنین ویژگی هایی بوده اند. همچنین پس از چندی مشخص شد که تعدادی از آن ها زنده اند. به گزارش نیوزویک، محمدعطا، معروف ترین آن ها، 12 سپتامبر، با پدرش در قاهره تلفنی صحبت کرده بود. او به گفته شاهدان، حتی یکبار هم در آموزشگاه خلبانی هواپیماهای ورزشی آلمان، موفق به پرواز نشده بود. گزارشات رسمی در مورد این "تروریست ها" و بی احتیاطی هایی که به آن ها در باقی گذاشتن رد پای خود، نسبت می دهند، تا بتوانند داستان خود را توجیه کنند، باورکردنی و منطقی نیست.
اسامه بن لادن، بر اساس شواهد، درآستانه این حوادث، در بیمارستان بوده است و پس از آن هم در تاریخ 28 سپتامبر، دخالت خود را در این ماجرا تکذیب می کند. سلسله گزارش هایی که مدتی بعد ، به نام او منتشر می شود، مطابق نظر کارشناسان، از جمله عضو کمیسیون امنیت پارلمان اروپا، جعلی است . بر اساس گزارش 10نوامبر "ساندی تلگراف"، مبنی بر اعتراف بن لادن به رهبری عملیات، طرح نئوکان ها در حمله به منطقه توجیه می شود.
(5 ژوئن 2006، "رکس تومب" از مسئولین اف بی آی، اذعان می دارد که دلایل کافی برای متهم کردن بن لادن در رابطه با عملیات تروریستی 11 سپتامبر وجود ندارد)".
در لینک زیرنیز، فیلم مستند جدید تری از اظهارنظر کارشناسان و شخصیت های معتبر به همراه مجموعه ای از گزارشات رسمی ارزشمند، در باره 11 سپتامبر ، قابل مشاهده است. این افشاگری های بی وقفه، سرانجام چون بهمنی بر سر هیئت حاکمه آمریکا خراب خواهند شد.
"رسانه ها اعتراف می کنند که 11سپتامبر یک دروغ است"!

درکنارتحقیقات مستند و مستقل ،انتقادهای سخیف و مضحک هم ازنمایشات11سپتامبرعرضه می شود تا شاید تلاش حقیقت جویان در افکار عمومی ،بی اعتبارگردد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

خسرو خان عزیز، من از مطلب سال 89 شما در سایت اخبار روز به بلاگ شما آمدم و امیدوار بودم مطالب نویی در باره ی تاریخ حزب توده در آن پیدا کنم که متاسفانه ناامید شدم. اما تجربه خوبی هم بود. ایرانی ای که یک روز توده ای شد، اگر بتواند ویروس این بیماری را از بدنش خارج کند، ظاهرن تا پایان عمر نخواهد توانست بر میکرب ضدآمریکاییگری غلبه نماید. برایتان بسیار متاسفم.